کمک هشت میلیارد ریالی سبزواری‌ها به ستاد عتبات عالیات
کد خبر: 3699476
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹

کمک هشت میلیارد ریالی سبزواری‌ها به ستاد عتبات عالیات

گروه شهرستان‌ها- رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات سبزوار گفت: مردم منطقه سبزوار در سال جاری، هشت میلیارد ریال به ستاد عتبات عالیات کمک کردند که پنج و نیم میلیارد ریال مربوط به اسکان و پذیرایی از زائران اربعین بوده و دو و نیم میلیارد ریال جهت بازسازی عتبات عالیات است.

علی‌اکبر دلبری، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات سبزوار در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی اظهار کرد: در سال جاری مردم این دیار هشت میلیارد ریال کمک کردند که پنج و نیم میلیارد ریال از آن مربوط به اسکان و پذیرایی زائران اربعین و دو و نیم میلیارد ریال جهت بازسازی عتبات عالیات است.
وی با اشاره به اینکه این مبلغ نسبت به سال گذشته 350 میلیون ریال افزایش داشته است، گفت: با تفاهم‌نامه‌هایی که با 24 اداره دولتی امضا شده برخی از کارمندان دولت با اختیار در این امر خیر مشارکت داشته و بخشی از حقوق ماهیانه خودشان را در این راه صرف کردند.
دلبری اضافه کرد: در گذشته پروژه‌های اصلی خراسان رضوی در کاظمین بود ولی با توجه به کمک‌های ارسالی مردم در ساخت صحن حضرت زهرا(س) در نجف و ساخت صحن عقیله بنی هاشم(ع) در کربلا نیز مشارکت داریم.
وی با تاکید بر اینکه بخشی از نذوراتی که مردم پراخت می‌کنند، مربوط به کربلا و ساخت این صحن است، عنوان کرد: از نظر نیروی انسانی 10 نفر از سبزوار در تخصص‌های مختلفی مانند جوشکاری، کاشی کاری و غیره در این صحن‌ها مشغول خدمت بودند.
وی با بیان اینکه در ایام اربعین 250 نفر از دیار سربداران در قالب سه موکب به 150 هزار نفر اسکان و تغذیه رایگان ارائه داده‌اند، گفت: با آغاز پروژه رواق امام محمد باقر(ع) و ساخت صحن امام رضا(ع) در کاظمین، نیروهای بیشتری از سبزوار برای خدمت رسانی و مشارکت در پروژه اعزام خواهند شد.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات سبزوار با بیان اینکه در حال حاضر برای آغاز این پروژه‌ها در کاظمین منتظر حل مشکل تملک زمین مربوطه هستیم، ابراز کرد: این پروژه با متراژی در حدود 20 هزار متر مربع اجرا می‌شود که با توکل بر خدا، ساخت این رواق و صحن در سال 97 آغاز خواهد شد.

انتهای پیام

captcha