عدم استقبال از کلاس‌های قرآنی ارتباطی با توان مالی خانواده‌ها ندارد
کد خبر: 3699485
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰

عدم استقبال از کلاس‌های قرآنی ارتباطی با توان مالی خانواده‌ها ندارد

گروه فعالیت‌های قرآنی- مدیر مؤسسه قرآن و عترت بیت‌الزهرا ساوه گفت: نمی‌توان فقط بحث هزینه را دلیل بر استقبال کم از دوره‌های قرآنی دانست در این مؤسسه هزینه شرکت در دوره‌ها ترمی فقط 15 هزار تومان است و در مقابل سایر هزینه‌هایی که بانوان دارند بسیار اندک است.

مریم صمد حسینی، مدیر مؤسسه قرآن و عترت بیت‌الزهرا ساوه، در گفت‌وگو با ایکنا از استان مرکزی، با اشاره به میزان استقبال بانوان از کلاس‌های روخوانی و روانخوانی گفت: برخی از بانوان با علاقمندی در کلاس‌های قرآنی شرکت می‌کنند اما برخی همچنان در مقدمات یادگیری قرآن مانند حروف مانده‌اند.
مدیر مؤسسه قرآن و عترت بیت‌الزهرا ساوه افزود: این بانوان به دلایل مختلف از جمله مخالفت خانواده و نبودن امکانات در روستاها در گذشته را دلیل کم کاری در یادگیری قرآن عنوان می‌کنند.
صمد حسینی بیان کرد: در سال‌های اخیر تعدد کلاس‌های روخوانی و روانخوانی دو چندان شده است در همین مؤسسه با وجود کلاس‌های متعدد و تبلیغات بسیاری که برای جذب بانوان انجام داده‌ایم با آوردن بهانه‌های مختلف در یادگیری قرآن کم کاری می‌کنند.
وی افزود: برخی از بانوان، بیشتر راحتی می‌خواهند نه فقط در بحث ورود به عرصه‌های قرآنی، بلکه دوست دارند در رفاه و آرامش زندگی کنند و اینکه بخواهند ساعتی را برای آموزش قرآن و شرکت در کلاس اختصاص دهند برای آنها دشوار بنظر می‌رسد.
مدیر مؤسسه قرآن و عترت بیت‌الزهرا ساوه گفت: نمی‌توان فقط بحث هزینه را به عنوان دلیل شرکت نکردن یا استقبال کم از دوره‌های روخوانی و روانخوانی عنوان کرد. بطور مثال در این مؤسسه هزینه شرکت در دوره‌ها ترمی فقط 15 هزار تومان است و در مقابل سایر هزینه‌هایی که بانوان دارند بسیار اندک است.
صمد حسینی بیان کرد: قدم اول برای آموزش قرآن فراگیری روخوانی است و بدون گذراندن این دوره نمی‌توان وارد دوره روانخوانی، مفاهیم، تفسیر و حفظ شد./ انتهای پیام

captcha