نگاه معبر بودن به شهید، انحراف است/ شهید؛ مقصد و مقصود
کد خبر: 3699537
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴
حجت‌الاسلام حنان:

نگاه معبر بودن به شهید، انحراف است/ شهید؛ مقصد و مقصود

گروه فرهنگی ـ مدیرکل ارشاد لرستان، مهم‌ترین وظیفه در قبال شهدا را مبارزه با تفکراتی دانست که مقام شهید را به انحراف می‌کشاند و اظهارکرد: نگاه معبر بودن به شهید یکی‌از انحرافات است، شهید مقصد و مقصود است.

به گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام حمیدرضا حنان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، امروز سه‌شنبه، ۲۲ اسفند در آیین افتتاح نمایشگاه «قاب‌های آسمانی» در خرم‎آباد، گفت: نمایشگاه عکس شهدا با همکاری دستگاه‌های فرهنگی به مناسبت روز شهید افتتاح شد.
وی با طرح این سؤال که شهید به چه معناست، ادامه داد: اساساً انسان از دو بُعد تشکیل شده است که یکی بُعد جسمی و دیگری بُعد روحی است.
حنان با بیان این‌که بُعد روحی مراحلی دارد و یکی‌از مراتب بُعد روحی مرتبه نفس است و مرحله نفس هم کارکردهای فراوانی دارد، خاطرنشان کرد: مرتبه دیگر روح مرحله عقل است و کارکرد عقل تبیین و تحلیل مسائل از علوم مختلف است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان این‌که مرتبه دیگر روح انسان، مرتبه قلب است که بالاترین مرحله روح است، افزود: کار قلب مشاهده آن‌چه را که به تحلیل عقل نمی‌آید و مشاهده علم مجردات و درک و احساس مقام پروردگار است.
وی اضافه کرد: قرآن بر جسم و عقل پیامبر نازل شده، قرآن بر قلب پیامبر(ص) نازل شد زیرا قلب بی‌نهایت است و درصورتی که انسان به مرحله کمال برسد.

شهید، سیرت و صورت حقیقت مطلق را مشاهده می‌کند

حجت‌الاسلام حنان گفت: شهید از مرتبه نفس و عقل می‌گذرد و به مقام قلب می‌رسد، شهید به‌معنای مشاهده‌کننده است و ما در مقابل جایگاه شهید وظیفه داریم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تبلیغ فرهنگ ایثار را وظیفه ما در قبال شهید برشمرد و خاطرنشان کرد: مهم‌ترین وظیفه ما در قبال شهید مبارزه با تفکراتی است که مقام شهید را به انحراف می‌‌کشاند.
وی با بیان این‌که نگاه معبر بودن به شهید یکی‌از انحرافات است، تصریح کرد: شهید مقصد و مقصود بوده و هدف است.
حجت‌الاسلام حنان نگاه دنیاطلبانه به شهید از دیگر تفکرات انحرافی دانست و گفت: شهید برای نام و نان و مقام نرفت و نمی‌رود، این در حالی‌است که نگاه انحصارطلبانه به شهید انحراف است زیرا شهدا میراث فرهنگی هستند و اختصاص به یک جناح خاص ندارند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان عنوان کرد: شهدا میراث ملت هستند و هیچ جریانی حق ندارد شهدا را مصادره به مطلوب کند، همه به نام شهدا افتخار می‌کنند.
وی نگاه سطحی و جسمی بودن به شهدا را از دیگر تفکرات انحرافی دانست و گفت: شهید تفکر، اندیشه، راه، مسیر،صراط، معنا و پیام است.

وظیفه ما دفاع از شهید به‌معنای شهید است

حجت‌الاسلام حنان با وظیفه ما دفاع از شهید به‌معنای شهید و در نظر گرفتن جایگاه آن است، تصریح کرد: امروز اگر دین و عزت و شرف دچار تهدید شود همه مردم آماده هستند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان ادامه داد: تمام شهدا در وصیت‌نامه‌ها مردم را مخاطب خود قرار می‌دهند و همه باید بر طبق وصیت‌نامه شهدا عمل کنند.

انتهای پیام

captcha