از قم تا آمریکا، روایت تلاش‌های تبلیغی روحانی مسجد لس آنجلس
کد خبر: 3699551
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۷
در گفتگو با ایکنا مطرح شد؛

از قم تا آمریکا، روایت تلاش‌های تبلیغی روحانی مسجد لس آنجلس

گروه بین الملل - مدیر مسجد الزهرا در شهر لس آنجلس آمریکا با بیان جایگاه ویژه این مسجد بین مردم، آن را محلی برای معرفی اسلام به مردم آمریکا و گرایش به اسلام توصیف کرد.

مسجد الزهرای لس آنجلس، محلی برای گرایش غیرمسلمانان به اسلام

حجت‌الاسلام سید روح الله جیدی، 33 ساله، مبلغ دینی و مدیر مسجد الزهرا در شهر لس‌آنجلس آمریکا در گفتگو با خبرگزاری ایکنا گفت: در برنامه‌های بین ادیان مسجد الزهرا، شهردار، رییس پلیس و اعضای پلیس لس آنجلس همچنین یهودیان و مسیحیان را دعوت می‌کنیم و 5 نفر از غیرمسلمانان در طول همین برنامه‌ها به اسلام مشرف شده‌اند.


وی افزود: ارتباط پیروان سایر ادیان بیشتر از طریق حضوری و گفتگو است و در این راستا در برنامه‌های اربعین گل و تراکت‌هایی بین مردم توزیع می‌کنیم که از این طریق اسلام و امام حسین (ع) را به آن‌ها معرفی می‌کنیم و گاهی از طریق آنلاین به سوالات غیرمسلمانان جواب می‌دهیم و حتی گاهی خود به میان مردم می‌رویم و از طریق ارتباط، آن‌ها را با اسلام آشنا می‌کنیم.


از قم تا آمریکا
حجت‌الاسلام جیدی در مورد برنامه‌های تبلیغی خود گفت:‌ برنامه های تبلیغی زیادی در قم و شهرهای مختلف ایران انجام داده‌ام و در دوران دبیرستان مسوول انجمن اسلامی بودم اما از سال 2012 برای تبلیغ به آمریکا آمدم.


وی افزود: ابتدا در ویرجینیا مشغول فعالیت تبلیغی بودم و بعد از آن به مسجدالزهرا در لس آنجلس منتقل شدم.

گفتگو*** مسجد الزهرای لس آنجلس، برنامه‌های معرفی اسلام و گرایش غیرمسلمانان به اسلام/ ادیت شده


اولین مساجد شیعی آمریکا


جیدی در مورد مسجدالزهرای لس آنجلس گفت: این مسجد شاید اولین مسجد شیعیان بوده یا جزو اولین مسجد شیعیان در آمریکاست و برخی دیگر از مراکز اسلامی در لس آنجلس انشعابی از این مسجد هستند.


وی اظهار کرد: مسجد الزهرا را یکی از تجار عراقی به نام آقای حکیم ساختند و اکثر بزرگان اسلامی به این مسجد رفت و آمد داشته‌اند و مراکزی هم که بعدا ساخته شدند، اعضای اصلی آن‌ها از اعضای این مسجد مقدس بودند.

گفتگو*** مسجد الزهرای لس آنجلس، برنامه‌های معرفی اسلام و گرایش غیرمسلمانان به اسلام/ ادیت شده


فعالیت‌های مسجد الزهرا
سید روح الله جیدی با اشاره به اینکه سه سال و نیم است مدیریت مسجد الزهرا را بر عهده گرفته، افزود:‌ زمانی که فعالیت خود را در این مسجد شروع کردم، اولین کاری که انجام دادم این بود ظاهر و فضای مسجد را تغییر داده و برنامه‌ها را نسبت به قبل متفاوت‌تر برگزار کردم.


وی گفت: شب‌های چهارشنبه دعای توسل، شب‌های جمعه دعای کمیل و سخنرانی و روزهای شنبه برنامه عرب‌زبان‌ها را داریم.


جیدی تصریح کرد:‌ این مسجد در همه اعیاد و مناسبت‌ها که مربوط به اهل بیت (ع) می‌شود، برنامه‌های ویژه برگزار می‌کند.


وی در ادامه گفت:‌ همچنین در طول هفته شنبه‌ها کلاس‌های آموزش احکام، اعتقادات اسلامی، قرآن و آموزش زبان فارسی برای کودکان برگزار می‌کنیم که در این راستا بسیاری از کودکانی که در آمریکا به دنیا آمده‌اند، توانسته‌اند در این کلاس‌ها زبان فارسی را به طور کامل فرا گیرند.

گفتگو*** مسجد الزهرای لس آنجلس، برنامه‌های معرفی اسلام و گرایش غیرمسلمانان به اسلام/ ادیت شده


پخش زنده برنامه‌ها
جیدی در باره گسترش فعالیت‌های مسجد افزود: سعی کرده‌ایم برنامه‌ها را گسترش دهیم و این برنامه‌ها از شبکه جام جم ایران پخش شده‌اند و شاید می‌توان گفت در آمریکا اولین مرکزی بودیم که برنامه لایو استریم (پخش زنده) را فعال کردیم و سایر مراکز اسلامی آمریکا بعد از ما این برنامه را فعال کردند.


وی اظهار کرد: طی یک سالی که برنامه لایو استریم داریم، نزدیک 30 هزار بیننده داشته‌ایم که برنامه‌های مسجد را به صورت زنده می‌دیدند و آمار همه این‌ها ثبت شده است.


جیدی گفت: یکی از برنامه‌های مسجد که بسیار معروف شد، برنامه ازدواج آمریکایی بود که بسیار مورد استقبال قرار گرفت و برنامه عید غدیر که به وسیله هلیکوپتر برنامه گلباران مسجد را برگزار کردیم.

گفتگو*** مسجد الزهرای لس آنجلس، برنامه‌های معرفی اسلام و گرایش غیرمسلمانان به اسلام/ ادیت شده


وی در مورد برنامه‌های ماه محرم و اربعین در این مسجد تاکید کرد: در برنامه پیاده‌روی اربعین امسال شهردار لس آنجلس را دعوت کردیم و برای اولین بار در آمریکا پرچم بزرگ یا حسین (ع) را به وسیله هلیکوپتر بر فراز آسمان این شهر بردیم که همه مردم نظاره‌گر این پرچم بودند.


مدیر مسجد الزهرا اظهار کرد: در یکشنبه اول نزدیک به عاشورا برنامه زنده‌ای را برگزار می‌کنیم که مسلمانان در مرکز شهر جمع شده و برنامه‌های این تجمع با کمک اعضای مسجد الزهرا از شبکه جام جم پخش می‌شود.

در ادامه دو فیلم از پیاده‌روی اربعین با حضور شهردار لس آنجلس و آلبوم عکس از فعالیت‌های مسجد الزهرا تقدیم می‌گردد.

انتهای پیام

تهیه و تنظیم: سیده نرگس وهاب‌زاده

 
 
captcha