اعتکاف موجب پالایش روح و خودسازی می‌شود
کد خبر: 3699562
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸

اعتکاف موجب پالایش روح و خودسازی می‌شود

گروه فعالیت های قرآنی- مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی گفت: اعتکاف موجب پالایش روح و خودسازی می‌شود.

حجت الاسلام خادمی، مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان، در گفت و گو با ایکنا، شعبه خراسان‌شمالی اظهارکرد: اعتکاف موجب پالایش روح و خودسازی و خداشناسی انسان ها شده و تمرینی برای چشم پوشی از دلبستگی های دنیوی است.

وی ادامه داد: عدم توجه به مادیات، تقویت اراده و دوری از غفلت و فراموشی از نکات مهم  اعتکاف است.

خادمی افزود: با توجه به وضعیت اقتصادی و مباحث مربوط به معاش و چشم و هم چشمی های موجود در جامعه ، اعتکاف تعداد کثیری از مردم به ویژه بانوان جوان در کنج مسجدی که دارای امکانات رفاهی کمی بوده امری بسیار مهم و حائز اهمیت است.

وی یادآورشد: خوشبختانه با شرایط فرهنگی حاکم در این استان سال به سال تعداد معتکفین در ایام اعتکاف رشد قابل توجهی داشته است.

خادمی با اشاره به این سال گذشته حدود 17 هزار نفر در مراسم اعتکاف شرکت کردند، عنوان کرد: امسال هم با توجه به تعطیلی موجود در ایام اعتکاف امیدواریم تعداد معتکفین افزایش یابد.

وی با اشاره به برپایی مراسم اعتکاف در 150 مسجد استان، گفت: افراد می توانند برای ثبت نام در مراسم پر فیض اعتکاف از 25 اسفند ماه تا 9 فروردین ماه اقدام کنند.

خادمی با بیان اینکه اعتکاف از 11 تا 13 فروردین ماه برپا می شود، افزود: افراد برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به آدرس الکترونیکی  etekaf.tebyan-boj.irمراجعه کنند.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت 150 مبلغ در مراسم اعتکاف، ادامه داد: برخی از این روحانیون بومی و تعدادی هم از مشهد و قم اعزام می‌شوند.

انتهای پیام.

 

 

captcha