2 عنوان کتاب در زنجان رونمایی شد
کد خبر: 3699626
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸
در گرامیداشت روز شهدا؛

2 عنوان کتاب در زنجان رونمایی شد

گروه فرهنگی: در گرامیداشت روز شهدا «حنای جنگ» و «برای حوا» در زنجان رونمایی شد.

به گزارش ایکنا از زنجان، امروز سه‌شنبه 22 اسفندماه جمعی از خانواده‌های معظم شهدا و کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان به مناسبت 22 اسفندماه روز شهدا با نماینده ولی فقیه در استان دیدار و گفت‌وگو کردند.
عزت و قدرت امروز کشور به برکت خون شهدا است
در این دیدار آیت‌الله خاتمی با اشاره به گذشته کشور پهناور ایران و بی‌کفایتی حکومت‌هایی که بر سرکار بودند و کشور را بذل و بخشش کردند، اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان نظام به ماهیت و شعار انقلاب پی بردند لذا به این نتیجه رسیدند که این انقلاب برای دو ابرقدرت شرق و غرب خطرناک خواهد بودلذا به دنبال ضربه زدن به انقلاب اسلامی ایران برآمدند و نقشه تقسیم ایران به سه قسمت را طرح کردند.
وی با تاکید بر اینکه امام راحل همچون کوه بر سر راه دشمنان ایستاده بود، افزود: دشمن با شکست در نقشه تعدد قومیت‌ها، جنگ هشت سال دفاع مقدس را با پشتیبانی صدام حسین آغاز کرد و پس از شکست در این حوزه، دشمن متوجه شد ایران دیگر کشور زمان پهلوی و قاجار نیست و نمی‌شود با جنگ نظامی بر ایران مسلط شد پس جنگ نرم را به راه انداخت.
نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه تفکر شهادت‌‌طلبی و رویش‌هایی که شهدا، یادمان‌های شهدا و وصیتنامه‌ها و خانواده‌هایشان ایجاد کرده‌اند سرمایه‌های ارزشمندی است و ملت ایران به شهدا و فرهنگ عاشورا نیازمند هستند، گفت: هر عضو خانواده شهدا سنگردار انقلاب هستند و عزت و قدرت امروز کشور به برکت خون شهدا است.
فرهنگ ایثار و شهادت از عوامل پیروزی ملت ایران در دوران دفاع مقدس بود
در ادامه این دیدار علی کاظمی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان اظهار کرد: روز 22 اسفندماه سال 58 سالروز تاسیس بنیاد شهید به فرمان امام راحل است و سال 83 به تصویب شورای عالی روز 22 اسفندماه به نام روز شهدا نامیده شد که امسال شعار 22 اسفندماه روز شهدا با نام «شهدا مظهر قدرت ایران هستند» نامگذاری شده است.
‌کاظمی با اشاره به اینکه ایثار اجتماعی یکی از عناوین مهم در حوزه ایثار محسوب می‌شود، تصریح کرد: برای ماندگاری فرهنگ ایثار و شهادت باید این فرهنگ مردمی باشد زیرا فرهنگ ایثار و شهادت بود که منجر به پیروزی ملت ایران در دوران دفاع مقدس شد پس ضروری است برای تقویت سرمایه‌های فرهنگی جامعه به این فرهنگ توجه شود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: به مناسبت 22 اسفندماه روز بزرگداشت شهدا 22 عنوان برنامه به صورت همزمان در استان زنجان برگزار می‌شود.
همچنین در این مراسم از دو عنوان کتاب رونمایی شد. این دو عنوان کتاب که در قالب خواهرانه‌ها منشتر شدند شامل کتاب برای حوا نوشته معصومه اکبری و حنای جنگ به تالیف مهسا سیفی بود.
نرم‌افزار نقش تیپ 216 زرهی زنجان در 8 سال دفاع مقدس به تهیه‌کنندگی غلامرضا ملاکرمی نیز در این مراسم رونمایی شد.
رونمایی از قطعه موسیقی اسطوره به تهیه‌کنندگی احمد فیضی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود./ انتهای پیام
captcha