6 هزار پرونده برای اصناف متخلف تهران در بهمن ماه
کد خبر: 3699635
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷

6 هزار پرونده برای اصناف متخلف تهران در بهمن ماه

اتاق اصناف ایران، تعداد کل بازرسی ها از صنوف تهران در بهمن ماه امسال را 40 هزار و 527 فقره اعلام کرد که در نتیجه حدود 6هزار پرونده تخلف تشکیل شده است.

به گزارش ایکنا، ایرنا نوشت: به دنبال بازرسی های انجام شده، پنج هزار و 809 فقره پرونده با برآورد جریمه به ارزش بیش از 9 میلیارد و 312 میلیون ریال تشکیل شده است.
این گزارش می افزاید: در بهمن ماه امسال سه هزار و 597 فقره شکایت توسط واحدهای بازرسی اصناف دریافت شد که 67 درصد در بخش کالا و 33 درصد در بخش خدمات بود.
از مجموع شکایت های دریافتی در بهمن ماه امسال، سه درصد به صورت حضوری، 96 درصد تلفنی و یک درصد به صورت کتبی دریافت و رسیدگی شده است.
در عین حال پس از بررسی های معموله و ارزیابی کارشناسان تعداد سه هزار و 521 فقره شکایت قابل پیگیری تشخیص داده شد که برای رسیدگی و برخورد قانونی به ادارات و مراجع ذیربط ارسال شده است.
همچنین از کل شکایت های قابل پیگیری، 2 درصد منجر به رضایت شاکی، 44 درصد متخلف، 52 درصد غیرمتخلف و 2 درصد در دست بررسی است.
بر اساس گزارش واحد معاونت نظارت و بازرسی اتاق اصناف ایران، بیشترین عناوین تخلف مربوط به درج نکردن قیمت، گران‌فروشی و عدم صدور صورتحساب است.
به گزارش ایرنا، «علی فاضلی» رئیس اتاق اصناف ایران پیش از این در مورد بازرسی های اصناف در ایام نوروز، اعلام کرده بود: در آستانه عید نوروز، یک هزار و 450 بازرس اتاق اصناف بازار شب عید را در سراسر کشور کنترل می کنند.
به گفته وی، ساختار بازرسی اتحادیه ها در آستانه نوروز فعال تر شده است و در ایام نوروز، علاوه بر بازرسان اتاق اصناف، حدود 400 نفر نیز از سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان را در کنار خود خواهیم داشت.

captcha