حضور جوانان در اعتکاف تبلور معنویت در جامعه است
کد خبر: 3699652
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸
نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری:

حضور جوانان در اعتکاف تبلور معنویت در جامعه است

گروه معارف- نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری گفت: در حالی که دشمنان و بدخواهان ملت در تبلیغات خود به کمرنگ شدن ارزش ها در جامعه تلاش می‌کنند، اما حضور علاقه مندانه مردم در مراسم اعتکاف نشان دهنده اوج توجه به ارزش‌های دینی است.

به گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه قزوین، آیت‌الله علی اسلامی، در جلسه هماهنگی برنامه‌های ستاد اعتکاف شهرستان تاکستان گفت: استقبال خوب و گسترده از مراسم معنوی اعتکاف نشان دهنده‌ تبلور معنویت در جامعه است.
وی افزود: در حالی که دشمنان و بدخواهان ملت در تبلیغات خود به کمرنگ شدن ارزش‌ها در جامعه تلاش می‌کنند، اما حضور علاقه‌مندانه مردم در مراسم اعتکاف نشان‌دهنده اوج توجه به ارزش‌های دینی است.
عضو خبرگان رهبری ادامه داد: اعتکاف یکی از موهبت‌های الهی است که انسان را از خواب غفلت بیدار می‌کند، چراکه دنیا لهو و لعب و غافل کننده است و نمازهای پنج‌گانه، روزه، زیارت‌خانه خدا و اعتکاف از عوامل بیدار کردن انسان از خواب غفلت است، بنابراین اگر کسی در غفلت بماند، ضرر کرده است.
عضو شورای حوزه علمیه قزوین اظهار کرد: برکات اعمال اعتکاف باعث گسترش معنویت در جامعه شده و به واقع این مراسم رنگ‌و‌بویی جدا از دیگر عبادات دارد.
نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه فرد معتکف در ایام اعتکاف مشغول ذکر و اندیشه است از پاداش اخروی برخوردار شده و در طول زندگی خود دارای آرامش خاطر می‌شود.
عضو شورای حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: انسانی که غرق گناه و معصیت است لحظه‌ای به خود می‌آید و از شربت زلال اعتکاف جرعه‌ای نوشیده و از لحاظ معنوی سیراب می‌شود.
نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری گفت: خودسازی و تزکیه‌ نفس از آثار ارزشمند این فریضه الهی است، چرا که حضور جوانان در مراسم معنوی اعتکاف فرصتی برای کسب معنویت است.
امام جمعه شهرستان تاکستان در پایان با اشاره به این که به برکت جمهوری اسلامی ایران سنت اعتکاف احیا شده و مورد استقبال بسیاری از جوانان قرار گرفته است، گفت: جوانان امروز به طور ذاتی عاشق خدا و معنویت هستند، به گونه‌ای که با وجود تعداد مساجد و دانشگاه‌ها در سراسر کشور، اما بازهم به دلیل کمبود فضا و مکان امکان انجام اعمال اعتکاف برای همه فراهم نیست.

۲۸ مسجد تاکستان میزبان مراسم معنوی اعتکاف

حجت‌الاسلام مرتضی کریمی، نیز در این جلسه گفت: براساس هماهنگی‌های به عمل آمده با اعضای ستاد برگزاری مراسم اعتکاف و طی جلسه‌ای که با رابطان برگزاری این مراسم معنوی انجام شد، ۲۸ مسجد در شهرستان میزبان معتکفین خواهند بود.

انتهای پیام

captcha