دختران دانش آموز پرسیدند، نماینده ولی فقیه در استان پاسخ داد
کد خبر: 3699679
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷
صمیمانه ای با پدر معنوی استان؛

دختران دانش آموز پرسیدند، نماینده ولی فقیه در استان پاسخ داد

گروه معارف- آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین با حضور در مدرسه دخترانه آلومتک به سؤالات اعتقادی دانش آموزان پاسخ داد.

به گزارش ایکنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین با حضور در مدرسه دخترانه آلومتک به سؤالات اعتقادی دانش آموزان پاسخ داد که در ذیل به آن‌ها اشاره می‌شود.به گزارش ایکنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین با حضور در مدرسه دخترانه آلومتک به سؤالات اعتقادی دانش آموزان پاسخ داد که در ذیل به آن‌ها اشاره می‌شود.
 چرا در قرآن در خصوص حجاب صحبت شده اما به «مو» اشاره نشده است؟
از اول تا آخر قرآن خداوند ما را به عفاف دعوت می‌کند زیرا عفاف مهمتر و سرمایه حجاب است. حضرت فاطمه زهرا (س) وقتی نابینا به در خانه‌شان آمد با حجاب رفت تا پاسخ او را بدهد و در خصوص دقت در رعایت این موضوع فرمودند او نمی‌بیند اما من که او را می‌بینم و این مصداقی از عفاف است که حضرت به ما می‌آموزد.
حجاب نمای بیرونی عفاف است. عفاف از کرامت انسانی نشأت می‌گیرد، کرامت محصول تقوای الهی، تقوا از عبادت و عبادت هم از عقیده شکل می‌گیرد و این‌ها نشان می‌دهد سراسر قرآن دعوت انسان به عفاف و حجاب است. خداوند در قرآن به زنان پیغمبر (ص) می‌گوید: «ای زنان پیغمبر، شما مانند دیگر زنان نیستید. اگر خدا ترس و پرهیزکار باشید، پس زنهار نازک و نرم (با مردان) سخن مگویید مبادا آن که دلش بیمار (هوا و هوس) است به طمع افتد (بلکه متین) و درست و نیکو سخن گویید». این آیه نشان می‌دهد عفاف شامل همه بخش‌ها می‌شود.
 
با وجود اینکه با حجاب کامل در اجتماع حاضر می‌شویم نگاه‌های بد برخی‌ها را به خودمان می‌بینیم آیا ما مقصر هستیم؟
اینکه شما حجابتان را رعایت می‌کنید، رسالت خود را انجام داده‌اید و اگر دیگران نگاه خود را کنترل نمی‌کنند شما مقصر نیستید.
خداوند در سوره نازعات در خصوص زندگی در این دنیا می‌فرماید «روزى كه آن را مى‌‏بينند گويى كه آنان جز شبى يا روزى درنگ نكرده‏‌اند» لطفاً در این خصوص توضیح دهید؛
منظور این آیه این است که انسان‌ها پس از پایان عمرشان می‌فهمند که این دنیا خیلی زود به پایان رسید. وقتی قیامت به پا می‌شود و آدم‌ها وقتی به دنیایی که این همه آرزو در آن متصور شده بودند را مرور می‌کنند، احساس می‌کنند یک شب و یا یک روز در دنیا زندگی کرده‌اند و این را کسانی که سن بالایی دارند به خوبی درک می‌کنند. انسان وقتی به عمر باقی مانده خود می‌اندیشد گمان می‌کند وقت زیادی دارد اما وقتی به سال‌های رفته می‌نگریم می‌بینیم خیلی زود پایان یافته است و باید همواره خودمان را برای قیامت آماده کنیم.
 
لطفاً در خصوص نشانه‌های آخرالزمان توضیح دهید
دو منبع برای نشانه‌های آخر الزمان داریم که قرآن و روایات هستند. خیلی وقتی‌ها قرآن را نیز روایات برای ما روشن می‌کنند و فقط از این دو راه است که می‌توانیم نشانه‌های آخرالزمان را در یابیم. خدا در آیه 105 سوره انبیاء می‌فرماید من اراده کرده‌ام که آینده جهان، آینده انسانیت، ارزش‌های انسانی، ایمان و تقوا باشد و بهترین بندگان من حاکمان زمین خواهند شد.
خداوند در سوره قصص نیز می‌فرماید من تصمیم گرفته‌ام و اراده کرده‌ام که بر بندگان خوب و مستضعفان مؤمن منت بگذارم و آن‌ها را وارثان و حاکمان زمین قرار بدهم و این آینده جهان از منظر قرآن است. خداوند می‌فرماید عاقبت، جهان در اختیار متقین قرار خواهد گرفت و عاقبت آن‌هایی که اهل تقوا و یقین هستند موفق خواهند شد و بسیاری از آیات قرآن آینده جهان را آینده موفقیت دین نشان می‌دهند.
انتهای پیام

captcha