رقابت 120 منتخب مسابقات قرآن فرهنگیان استان مرکزی
کد خبر: 3699682
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۹
طباطبایی خبر داد:

رقابت 120 منتخب مسابقات قرآن فرهنگیان استان مرکزی

گروه فعالیت‌های قرآنی- رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان مرکزی گفت: مرحله استانی سومین دوره مسابقات قرآن فرهنگیان طی دو روز با رقابت 120 نفر در دارالقرآن مرحوم عباسیان اراک برگزار می‌شود.

سید مجتبی طباطبایی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان مرکزی، در گفت‌وگو با ایکنا از استان مرکزی با اشاره به برگزاری سومین مسابقات قرآن فرهنگیان گفت: سومین دوره مسابقات قرآنی فرهنگیان در 4 رشته قرائت، حفظ، نهج‌البلاغه و روش تدریس احکام در مرحله استانی، امروز، 22 اسفند در بخش آقایان برگزار شد.

وی تصریح کرد: مرحله استانی بخش بانوان نیز فردا، 23 اسفندماه به میزبانی دارالقرآن عباسیان برگزار می‌شود، مرحله اول این مسابقات در دهه مبارک فجر در شهرستان‌ها با حضور 1200 متسابق از همکاران فرهنگی آغاز شد و حدود 120 نفر از منتخبین در مرحله استانی به رقابت می‌پردازند. مرحله کشوری این دوره از مسابقات نیز تیرماه 97 در استان خراسان رضوی برگزار می‌شود که 8 منتخب رتبه‌های اول به این مرحله اعزام می‌شوند.
طباطبایی هدف از برگزاری مسابقات فرهنگیان را آشنایی با فرهنگ حیات بخش قرآن و نهج البلاغه دانست و گفت: با افزایش آگاهی فرهنگیان در رشته‌های مختلف و همچنین شکوفایی استعداد‌ها می‌توان شاهد ارتقای سطح قرآنی فرهنگیان شد و این ارتقا می‌تواند باعث پیشرفت دانش‌آموزان شوند. واکسینه شدن دانش‌آموزان در مقابل مشکلات اجتماعی می‌تواند یکی از موارد پیشگیری از آسیب‌ها باشد .
رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان مرکزی افزود: سعی کردیم به لحاظ کیفی، وضعیت موجود را حفظ و رو به جلو حرکت کنیم اما از لحاظ کمی با توجه به اینکه این تقویت باید توسط نهادهای بیرونی اتفاق بیافتد متأسفانه رشد قابل قبولی نداشتیم و سعی شده وضعیت موجود حفظ شود انتظار می‌رود متولیان امور قرآنی به جای این که مسابقات جدیدی را در حوزه قرآن ایجاد کنند مسابقات آموزش‌وپرورش را تقویت کنند، امسال اوقاف نسبت به سال‌های گذشته همکاری بهتری با آموزش و پرورش در برگزاری مسابقات داشت.
طباطبایی در پایان گفت: دوره‌های ضمن خدمت فرهنگیان از طریق کمیسیون آموزش عمومی برگزار شده است دوره‌های داوری، آموزش روخوانی و روانخوانی برای معلمین پایه سوم نیز از برنامه‌هایی است که برای ارتقای معلومات فرهنگیان برگزار شده است./انتهای پیام

captcha