نخستین یادواره دانش‌آموزی «شهید محسن حاجی‌حسنی» برگزار شد
کد خبر: 3699711
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۹
در مشهد و همزمان با روز شهید؛

نخستین یادواره دانش‌آموزی «شهید محسن حاجی‌حسنی» برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ نخستین یادواره دانش‌آموزی «شهید محسن حاجی‌حسنی»، همزمان با بزرگداشت روز شهید و با حضور خانواده این شهید قرآنی فاجعه منا در مشهد برگزار شد.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، نخستین یادواره دانش‌آموزی «شهید محسن حاجی‌حسنی»، همزمان با بزرگداشت روز شهید با حضور خانواده این شهید قرآنی امروز، 22 اسفندماه در تالار نور مشهد برگزار شد.
در این مراسم پس از پخش مستند پرواز دهم، اجرای گروه حاملان قرآن، پخش فرازهایی از تلاوت شهید حاجی‌حسنی کارگر و نماهنگ شهدای منا، گروه تئاتر دانش‌آموزی شهدای منا به اجرای برنامه پرداختند.

  اولین یادواره دانش‌آموزی «شهید محسن حاجی حسنی کارگر»
در ادامه مصطفی یزدانی، قاری نوجوان با تلاوت آیاتی از سوره مبارکه «فرقان» فضای معنوی به این مراسم بخشید. پس از این تلاوت، صلوات خاصه حضرت رضا(ع) توسط حضار قرائت شد و در ادامه محمدصادق علمی، عضو هیئت علمی دانشکده الهیات دانشگاه فردوسی به ایراد سخن پرداخت.

رمز موفقیت انسان
وی پس از بیان خاطراتی در خصوص دوران تحصیل و تدریس خود، ابراز کرد: رمز موفقیت هر انسانی در سه چیز خلاصه می شود یکی رعایت حق الهی که همان خواست و رضایت خداوند است، دومین عامل داشتن الگو و مربی دلسوز و آگاه و سومین رمز موفقیت گوش به فرمان رهبری بودن است.
عضو هیئت علمی دانشکده الهیات دانشگاه فردوسی تصریح کرد: آیت‌الله بهجت(ره) نیز در خصوص شخصیت رهبری فرمودند: «ایشان گوش به فرمان امام زمان(عج) هستند» لذا گوش به فرمان رهبری بودند گوش به فرمان امام زمان(عج) است.

  اولین یادواره دانش‌آموزی «شهید محسن حاجی حسنی کارگر»
در ادامه مصطفی حاجی‌حسنی کارگر، قاری و مدرس قرآن به بیان خاطراتی از برادر شهید خود پرداخت و بیان کرد: نیمه شبی محسن را در حال گریه به درگاه خدا دیدم، اول فکر کردم برای کسب مقام و یا ازدواج دست به دعا برداشته است اما وقتی علت را جویا شدم، گفت: «شاید مرا مسخره کنی ولی از خدا طلب شهادت کردم».

طلب شهادت از خدا
وی افزود: محسن سال 93 در شب شهادت امام رضا(ع) در حرم مطهر رضوی تلاوت داشت وقتی برگشت با من تماس گرفت و در خصوص تلاوتش بحث کردیم اما نیمه شب دوباره با من تماس گرفت و گفت: «در حال تلاوت، گویی روح از بدنم جدا شد و خودم را دیدم که افتاده‌ام».
حاجی‌حسنی کارگر ادامه داد: آن عده از شاگردان محسن که به وی نزدیک بودند نیز در این خصوص می دانند که این اتفاق سه مرتبه برای شهید رخ داده بود و بعد از این جریان همیشه دعا می کرد تا شهید شود و به مرگ طبیعی از دنیا نرود.
وی تصریح کرد: بعد از حادثه جرثقیل در مکه بود که به سختی محسن را پیدا کردیم، وقتی حالش را پرسیدم، گفت: «حیف بهترین فرصت برای شهادت را از دست دادم، اینجا بود که به او گفتم تو در مکه هستی نه سوریه که برای دفاع از حرم شهید شوی».

  اولین یادواره دانش‌آموزی «شهید محسن حاجی حسنی کارگر»
این قاری قرآن کریم، اظهار کرد: محسن گروهی تلگرامی به نام «یاقوت» تشکیل داده بود که مباحث قرآنی را در آن می گذاشت اما سه روز قبل از شهادتش گروه را منحل کرد و وقتی دوستانش علت را پرسیده بودند، گفته بود: «دیگر خسته شدم از خدا شهادت می‌خواهم» و در نهایت در بهترین زمان، سرزمین و موقعیت به آرزوی قلبی خود رسید.

شهدا زنده‌اند
وی اضافه کرد: تحمل داغ محسن برایم سنگین بود و در ابتدا نیز اعتقاداتم ضعیف شد و همیشه از خود می پرسیدم اینکه خدا در قرآن می فرماید: «شهدا زنده هستند» یعنی چه؟ پس چرا من نمی بینم تا اینکه حمیدرضا عباسی از قاریان مشهدی بر اثر سانحه تصادف به کما رفت.
حاجی حسنی ابراز کرد: در عالم رویا محسن را دیدم و از وی پرسیدم تکلیف حمیدرضا چه می شود که گفت: «سه شنبه برمی گردد» و درست روز سه شنبه بود که از رادیو قرآن متوجه فوت استاد عباسی شدم، آنجا بود که به معنی آیه پی بردم.
وی بیان کرد: در خصوص اینکه محسن عامل به قرآن بود، آیات زیادی به ذهنم رسید، وقتی رفتار محسن را مقایسه می کردم، دیدم محسن نمونه بارز یک فرد مأنوس و عامل به قرآن بود.

  اولین یادواره دانش‌آموزی «شهید محسن حاجی حسنی کارگر»

گفتنی است، در پایان مراسم نخستین یادواره دانش آموزی «شهید محسن حاجی‌حسنی» و پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط مصطفی حاجی‌حسنی کارگر، از خانواده این شهید قرآنی فاجعه منا تجلیل شد.
یادآور می‌شود، محسن حاجی‌حسنی کارگر، قاری بین‌المللی قرآن که در فاجعه منا به شهادت رسید، حدود هفت سال قبل در مدرسه راهنمایی مفتاح معلم قرآن بوده و امر تدریس به دانش‌آموزان را بر عهده داشته است لذا این یادواره جهت بزرگداشت این شهید برگزار شد.

انتهای پیام

captcha