3 هزار پروژه عمرانی در خراسان‌جنوبی اجرا می‌شود
کد خبر: 3699743
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی:

3 هزار پروژه عمرانی در خراسان‌جنوبی اجرا می‌شود

گروه اجتماعی- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی گفت: 3081 پروژه عمرانی در استان در حال انجام است.

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی،  سید مجتبی علوی مقدم، امروز22 اسفند، در شورای اداری استان، اظهار کرد: کمیته نظارت و ارزیابی بر پروژه های عمرانی تشکیل شده است و در حال حاضر 30۸۱ پروژه در استان در حال اجرا بوده که از این تعداد ۱۲۸ پروژه ارزیابی شده است.

وی با بیان اینکه از این تعداد در ۳۰ درصد پروژه ها نکات ایمنی رعایت نشده است، افزود: همچنین در ۱۶ درصد از پروژه ها الزامات فنی به خصوص در بتن و جوش رعایت نشده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه ۲۹ درصد پروژه‌ها شیت آزمایشگاهی ندارند، تصریح کرد: همچنین دو درصد پروژه‌ها از مصالح خوبی استفاده نکرده‌ند.

علوی مقدم  ادامه داد: ۶۸ درصد پروژه ها ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته، دو پروژه متوقف شده و شش پروژه نیز آغاز نشده است.

وی با بیان اینکه در سایر پروژه‌ها ارزیابی و نقاط ضعف و قوت نیز شناسایی خواهند شد، اظهار کرد: باید منظر و سیمای شهری و اماکن بین راهی و بازارچه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه ساماندهی بازارچه‌های شهرستان‌ها در دستور کار قرار خواهد گرفت چرا که نقش مهمی در نگه داشت زائر دارند، تصریح کرد: به بهترین بازارچه جوایزی اهدا خواهد شد.

علوی مقدم یادآور شد:  امیدواریم با تلاش تمام  دستگاه های اجرایی استان  فضای مناسبی برای زائران و مسافرا در ایام عید نوروز فراهم شود چرا که این امر،  زمینه  را برای حضور بیشتر گردشگران و مسافران در استان فراهم می‌کند.

انتهای پیام

captcha