اعتکاف امسال رنگ و بوی قرآنی بیشتری دارد
کد خبر: 3699751
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۷

اعتکاف امسال رنگ و بوی قرآنی بیشتری دارد

گروه فعالیت های قرآنی - سرپرست اداره امور قرآنی استان گفت: در مراسم اعتکاف امسال مسابقه قرآنی با محوریت سوره مبارکه لقمان، منتخبی از نامه 31 نهج البلاغه و دعای مکارم اخلاق برگزار می شود.

محسن تقی پور، سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری  با اعلام این خبر افزود: طرح با قرآن در زلال اعتکاف همزمان با سراسر کشور در ایام اعتکاف در چهارمحال و بختیاری نیز برگزار می شود.
وی ادامه داد: براساس این طرح که از سال های گذشته در ایام البیض و اعتکاف اجرا می شود اساتید قرآن برای اصلاح قرائت نمازمعتکفان به مساجد محل برگزاری اعتکاف اعزام می شوند.
تقی پور ختم دسته جمعی قرآن توسط معتکفان، اجرای تلاوت های زنده قرآن و اذان، بیان نکات تفسیری توسط مبلغان و تلاوت ترتیل سوره های وارده و اعمال ام داوود را از جمله برنامه های این طرح اعلام کرد و ادامه داد: برای هر مسجد یکی از مدیران موسسات یا خانه های قرآنی به عنوان مدیر قرآنی اعتکاف در نظر گرفته شده است.
سرپرست اداره امور قرآنی استان ادامه داد: با هماهنگی به عمل آمده در روزهای اعتکاف اساتید و مربیان قرآن به منظور آموزش های قرآنی و ایجاد فضای قرآنی بیشتر در مساجد پذیرای معتکفین می شوند.
وی گفت: مسابقه قرآنی با عنوان با قرآن در زلال اعتکاف با محوریت ترجمه و مفاهیم سوره مبارکه لقمان ، ترجمه منتخبی از نامه 31 نهج البلاغه به امام حسن(ع) و دعای مکارم اخلاق در مراسم اعتکاف برگزار می شود.
سرپرست اداره امور قرآنی استان افزود: دفترچه های مسابقه در روز اول اعتکاف توسط رابطین در بین معتکفین توضیع می شود و در روز آخر هم همراه پاسخنامه ها جمع آوری می شود .
تقی پور همچنین ادامه داد : جوایز نفیسی برای برگزیدگان در نظر گرفته شده است که بعد از تصحیح پاسخنامه ها به قید قرعه به شرکت کنندگان اهدا می شود.

 انتهای پیام

 

captcha