شکست جامعه جهانی در حل بحران روهینگیا
کد خبر: 3699797
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶
سخنگوی سازمان ملل اذعان کرد؛

شکست جامعه جهانی در حل بحران روهینگیا

گروه بین‌الملل ـ استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل اذعان کرد که جامعه جهانی در حل بحران مسلمانان روهینگیا شکست خورده است.

 اذعان سازمان ملل به شکست جامعه جهانی در حل بحران روهینگیا

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری القدس العربی؛ سخنگوی دبیرکل سازمان ملل به نقل از آداما یانگ، فرستاده ویژه این سازمان که به تازگی برای بازدید و آگاهی از اوضاع آوارگان روهینگیایی‌ به منطقه مرزی بازار کاکس(Cox's Bazar) در بنگلادش سفر کرده است، گفت: جنایات به وقوع پیوسته علیه مسلمانان روهینگیا، بحرانی انسانی است که رویکرد و ویژگی‌های دولت میانمار را نشان می‌دهد و باید اذعان کنیم که جامعه بین‌المللی در حل این بحران شکست خورده است.

آداما یانگ نیز در این باره گفت: علی‌رغم هشدارهایی که در خصوص خطرات وقوع جرائم ضدانسانی علیه اقلیت مسلمان روهینگیا داده شده بود، اما جامعه جهانی مانند کبک سرش را زیر برف کرده و مردم این منطقه زندگی، کرامت و سرزمین خود را از دست داده‌اند.

فرستاده ویژه سازمان ملل به منطقه مرزی بنگلادش و میانمار تصریح کرد: آنچه که در میانمار رخ می‌دهد، جنایت بین‌المللی است، چرا که مسلمانان این منطقه کشته شده، شکنجه و زنده زنده سوزانده می‌شوند و این‌ جرائم فقط به دلیل هویت آنها است.

کشته‌شدن 9 هزار روهینگیایی در یک ماه

همچنین، سازمان پزشکان بدون مرز نیز در گزارشی اعلام که بیش از 9 هزار و 400 مسلمان روهینگیا درفاصله زمانی (سوم شهریورماه تا دوم مهرماه) کشته‌شده‌اند و بیش از 700 هزار مسلمان روهینگیایی نیز تاکنون به خاطر سرکوب وحشیانه و خونین نیروهای امنیتی و ارتش میانمار مجبور به فرار به سوی مرزهای بنگلادش شده‌اند.

آوارگان روهینگیا حاضر به بازگشت به میانمار نیستند مگر آنکه امنیت آنها تضمین شود و میانمار به وعده‌های خود برای اعطای حقوق شهروندی به آوارگان روهینگیا عمل کند. آنها همچنین خواستار آن شده‌اند که خانه‌ها، مدارس، مساجدی که توسط ارتش میانمار تخریب یا به آتش کشیده شده، بازسازی شود.

سازمان ملل متحد و آمریکا به صورت رسمی ارتش میانمار را به پاکسازی قومی علیه مسلمانان روهینگیا متهم کرده‌اند.

انتهای پیام

captcha