مؤسسه مهد قرآن کریم و ولایت اصفهان؛ مؤسسه برتر هفته از نگاه ایکنا
کد خبر: 3699816
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵
مؤسسه برتر هفته/46

مؤسسه مهد قرآن کریم و ولایت اصفهان؛ مؤسسه برتر هفته از نگاه ایکنا

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ـ مؤسسه مهد قرآن کریم و ولایت استان اصفهان از سال 1385 با ثبت مجوز فعالیتش را آغاز و در حال حاضر یکی از فعالترین مؤسسات قرآنی در سطح کشور است.

خبرگزاری ایکنا در پایان هر هفته یک مؤسسه قرآنی را به عنوان «مؤسسه برتر هفته» معرفی می‌کند و این موضوع با هدف قدردانی از مؤسسات به جهت همکاری با ایکنا و ارتباط خبری قوی با سرویس مؤسسات قرآنی مردم‌‌نهاد انجام می‌گیرد، است. بنابر این ایکنا از تمامی مؤسسات قرآنی و خانه‌های قرآن روستایی دعوت می‌کند تا برای بهتر دیده شدن مؤسسه و پیشبرد اهدافشان با این خبرگزاری ارتباط قوی‌تری برقرار کنند.
در راستای همین موضوع طی هفته‌های گذشته به معرفی مؤسساتی از جمله مؤسسه تدبر در قرآن و سیره مشهد، جامعة‌القرآن الکریم، مؤسسه قرآن و عترت امام رضا(ع)، مؤسسه قرآنی ـ فرهنگی معجزه جاوید، مؤسسه فرهنگی ـ قرآنی بین‌الحرمین شاهرود، مؤسسه فرهنگی ـ قرآنی صراط مشهد، مؤسسه سرای ذکر اردبیل و مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت حضرت معصومه(س) میبد، معراج بجنورد، مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت امام رضا(ع) تهران، مؤسسه منهاج‌الحیات بندر کنگ استان هرمزگان، مؤسسه مهد قرآن کریم شهرستان برخوار(دولت‌آباد) و مؤسسه دانش‌آوران قرآن خراسان رضوی و مؤسسه اهل‌الکساء البرز و مؤسسه قرآن و عترت جامعةالثقلین شهید بابایی پرداخته شد.
دیگر مؤسساتی که برای مخاطبان معرفی اجمالی شد اعم از ثقلین یزد و قرآن و عترت کوثر مرتضی علی(ع) تهران و ریّان تهران، نسیم اختران قرآن اراک، یاسین جوان استان گلستان، نورمبین اردبیل و تبیان خوزستان، دارالقرآن حسین‌بن علی(ع) تبریز و مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت خادم‌الرضا(ع) کوثر زابل و فجرآفرین زاهدان، مؤسسه قرآنی ـ فرهنگی سادات استان تهران، مؤسسه ندای رحمت الهی، مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان، مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت کوثر ابهر، مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت کوثر هفت آسمان، مؤسسه منهاج عشق‌آباد در خراسان جنوبی، مؤسسه مهد قرآن کشور، مؤسسه هل أتی تهران، مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) استهبان استان فارس و مؤسسه مکتب‌القرآن تهران‌ است. همچنین مخاطبان خبرگزاری ایکنا طی هفته‌های گذشته با خانه قرآن سبحان و نورالهدی کلیشاد و مؤسسه ندای ملکوت تهران و مؤسسه قرآنی شکوفه‌های انتظار، مؤسسه قرآنی جامعة‌الهدایة للقرآن و مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت نورالمجتبی(ع) قم و مؤسسه مجمع خیرین قرآن و عترت استان اصفهان، میقات‌القرآن و مؤسسه نورالقرآن اصفهان و آشنا شدند و مجمع‌القرآن فاطمیون شهرستان گراش استان فارس و مؤسسه ترویج فرهنگ قرآنی از دیگر مؤسساتی بودند که مخاطبان با آن آشنا شدند.

موسسه مهد قرآن کریم و ولایت اصفهان؛ مؤسسه برتر هفته از نگاه ایکنا

در این هفته نیز طبق روال هفته‌های گذشته در نظر داریم تا با مؤسسه مهد قرآن کریم استان اصفهان بیشتر آشنا شویم.

مؤسسه مهد قرآن کریم در سال ۱۳۷۱ شمسی با همت جمعی از یاران امام(ره) فعالیت خود را آغاز کرده و به‌عنوان یکی از نخستین مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد و با استفاده از حمایت‌ها و کمک‌های مردمی به‌صورت تخصصی و با گستره کشوری تأسیس و اقدام به تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآنی و علوم اهل بیت(ع) و ارائه خدمات آموزشی به آحاد مردم قرآن دوست پرداخته است.

در این راستا استان اصفهان هم همچون دیگر استان‌های کشور از این حرکت بی‌بهره نبوده و به‌عنوان یکی از نخستین استان‌های کشور به همراهی با این فعالیت عظیم قرآنی پرداخته و در سال ۱۳۸۵ به‌عنوان یک مؤسسه مستقل رسمی تحت عنوان مؤسسه مهد قرآن کریم و ولایت استان اصفهان به ثبت رسید و در حال حاضر یکی از فعالترین مؤسسات قرآنی در سطح کشور است.

‌در این مؤسسه بخش‌هایی چون مراکز آموزش خردسالان و مراکز آموزش بزرگسالان، صندوق قرض‌الحسنه، کتابخانه تخصصی قرآن و عترت، مرکز مشاوره تخصصی‌، مرکز زبان‌های خارجه، مرکز آموزش رایانه(فنی و حرفه‌ای)، کتابخانه تخصصی قرآن و عترت، کتابخانه تخصصی و بانک دیداری و شنیداری قرآن کریم، مراکز فرهنگی و غیره در نظر گرفته شده است که در حال فعالیت هستند.

‌مختصری از فعالیت‌های این مؤسسه شامل برگزاری دوره تربیت مربی تدبر در قرآن کریم، دوره‌های تخصصی حفظ قرآن، جلسه سنتی و محوری حفظ قرآن کریم، دوره تربیت مربی روخوانی و روان‌خوانی، برگزاری مسابقه حفظ قرآن مصباح به‌صورت سالیانه و غیره است.

این مؤسسه تا‌کنون افتخارات بسیاری را از آن خود کرده است که می‌توان به مهمترین‌ها که اخذ عنوان مؤسسه قرآنی برتر در فعالیت‌های آموزشی و تقدیر از سوی ریاست جمهوری‌، وزارت ارشاد و سایر موارد، کسب رتبه برتر کشوری مدارس مهاد و طرح‌های برتر در حوزه آموزش و فرهنگی اشاره کرد.

‌یادآور می‌شود، ‌مؤسسه مهد قرآن کریم و ولایت در استان اصفهان در خیابان ابن سینا، کوی شماره ۳۷ واقع شده است و شماره تلفن این مؤسسه ۳۴۴۷۶۶۸۰ است.

 انتهای پیام

captcha