استفاده از معماری ایرانی اسلامی در نماهای منطقه 6
کد خبر: 3699824
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
رسولی اظهار کرد:

استفاده از معماری ایرانی اسلامی در نماهای منطقه 6

گروه جامعه ــ شهردار ناحیه چهار منطقه شش شهرداری تهران به اقدامات صورت گرفته در زمینه معماری ایرانی اسلامی و فعالیت‌های صورت گرفته در زمینه نماها اشاره کرد.

استفاده از معماری ایرانی اسلامی در نماهای منطقه 6

مجید رسولی، شهردار ناحیه چهار منطقه شش شهرداری تهران در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به اهم اقدامات صورت گرفته در سال جاری، گفت: مقام و منزلت انسان به عنوان یک محور را در تمام فعالیت‌های خود لحاظ کردیم به نحوی که تکریم شهروندان در قالب مسیر تردد آنان، المان‌های شهری، حق تقدم و... صورت گرفت.

وی به اقدامات صورت گرفته در زمینه معماری ایرانی اسلامی و فعالیت‌های صورت گرفته در زمینه نماها اشاره و عنوان کرد: در کمیسیون نماها اصل را بر معماری ایرانی اسلامی قرار داده‌ایم. همچنین ترویج فرهنگ دوچرخه سواری به عنوان فعالیت ورزشی سازنده و ایجاد پیاده راه‌ها نیز از جمله اقدامات صورت گرفته به منظور تردد هر چه روان‌‌تر شهروندان است.

وی به برپایی طرح استقبال از بهار اشاره و عنوان کرد: این طرح در راستای احیای سنت‌ها و آئین‌های کهن ایرانی و اسلامی برگزار می‌شود تا نسل جوان نیز شیرینی این آداب و رسوم را درک کنند.

رسولی به استقرار گروه‌های نوروزخوانی در خانه‌های فرهنگ، سراهای محلات، فرهنگسراها و مراکز پر تردد مردم همچون میادین میوه و تره بار محلی اشاره و عنوان کرد: ادبیات سعدی، حافظ و فردوسی در اشعار این گروه‌ها بکار گرفته شده است و از آداب و رسوم قومیت‌های مختلف نیز استفاده می‌شود.

وی به تمهیدات در نظر گرفته شده برای چهارشنبه پایان سال و امنیت دهی اشاره و عنوان کرد: علاوه بر انجام اقدامات امنیتی طرح قاشق زنی که از دیرباز در کشورمان مرسوم بوده است را به صورت نمادین توسط شورا یارها و معتمدین محلات اجرایی شد.

نگهداشت شهر در پایان سال از دیگر مسائلی بود که رسولی به آن اشاره کرد و گفت: نو و زیبا کردن شهر در بوستان‌ها و فضاهای سبز، مدارس، مهدهای کودک، خوابگاه کوی دانشگاه، بیمارستان شریعتی و ... را با درختکاری و مشارکت‌دهی عموم شهروندان در رده‌های سنی مختلف دنبال کردیم.

انتهای پیام

 

           

captcha