اعلام نتایج نهایی «شوق تلاوت» پس از دریافت نظر اساتید درباره میزان پیشرفت
کد خبر: 3699864
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵
مرحله نهایی سومین دوره «شوق تلاوت»/5

اعلام نتایج نهایی «شوق تلاوت» پس از دریافت نظر اساتید درباره میزان پیشرفت

گروه مسابقات ــ دبیر سومین دوره مسابقات شوق تلاوت گفت: پس از پایان این سفر معنوی، نتایج این دوره از مسابقات اعلام نمی‌شود، بلکه پس از بازگشت هر کدام از متسابقان به شهرهایشان تلاوت‌هایی را با بهره‌گیری از آموزش‌های جدید و نظر اساتید ارسال می‌‌کنند.

اعلام نتایج نهایی «شوق تلاوت» پس از دریافت نظر اساتید درباره میزان پیشرفت

حسین مقدم‌کیا، دبیر سومین دوره مسابقات شوق تلاوت در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی ایکنا به عراق با اشاره به برنامه‌های روز نخست این کاروان قرآنی اظهار کرد: پس از رسیدن به نجف اشرف طی شب گذشته، 22 اسفندماه پس از اقامت در هتل و اندک استراحتی به زیارت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و حضرت اباالفضل(ع) رفتند.
وی با اشاره به اساتیدی که طی این دوره، متسابقان از محضر آنها استفاده می کنند، اظهار کرد: غلامرضا شاه‌میوه، داور بخش صوت و لحن، مهدی شجاع، بخش اخلاق و همچنین سایر قاریان بین‌المللی و ممتاز چون وحید نظریان و حامد علیزاده و حسین پورکبیر و مهدی شجاعی نیز طی روزهای آینده به جمع ما اضافه خواهند شد.
وی ادامه داد: این دوره از مسابقات به میزبانی عتبه عباسی انجام می شود. طی دو سال برپایی این مسابقات به این نتیجه رسیدیم که رویه برپایی را تغییر دهیم بدین صورت که پس از حضور متسابقین در کلاس‌های آموزشی و بهره‌مندی از تجربیات و راهنمایی‌های اساتید در محافلی که در نظر گرفته شده است به اجرای برنامه پرداخته شود و سپس نمرات آن در امتیاز نهایی لحاظ شود.
مقدم‌کیا افزود: پس از پایان این سفر معنوی نتایج این دوره از مسابقات اعلام نمی‌شود، بلکه پس از بازگشت هر کدام از متسابقان به شهرهایشان تلاوت‌هایی را با بهره‌گیری از آموزش‌های جدید و نظر اساتید ارسال می‌‌کنند و سپس اساتید و داوران این مسابقات در مجموع این نمرات و امتیازهای کسب شده حائزین رتبه‌های برتر را مشخص می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه طی دو دوره برپایی این مسابقات به این نتیجه رسیدم که قرآن‌آموزان نوجوان آن تکنیک‌های لازم قاری بودن را فرا نگرفته‌اند، بیان کرد: لذا برآن شدیم که طی این دوره از مسابقات با حضور اساتید برجسته قرآن، جزئیات تلاوت با متسابقان به صورت حرفه‌ای و در قالب سبک‌های مختلف آموزش داده شود تا به سطح مقبول و مورد قبول اساتید برسد.
وی عنوان کرد: بیشتر قصد ما از این حضور و مرحله نهایی این دوره از مسابقات نزدیکی به اساتیدی است که سالیان سال در سبکی از تلاوت تجربه دارند. اگر در این برنامه موفق باشیم این برنامه‌ریزی را با دوستان پس از اتمام مسابقات و با سرگروه‌ها خواهیم داشت و اگر ضعف‌هایی نیز داشته باشیم، سعی در برطرف کردن آن خواهیم کرد.
یادآور می‌شود، مرحله نهایی سومین دوره مسابقات شوق تلاوت از 22 تا 28 اسفندماه در کربلای معلی برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha