بهار زودرس در قم به روایت دوربین
کد خبر: 3699885
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱

بهار زودرس در قم به روایت دوربین

کانون خبرنگاران نبأ ــ قبل از اتمام زمستان و با رسیدن بهار زودرس در قم، برخی درختان این شهر به شکوفه نشسته‌اند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، در روایات به نقل از رسول اکرم(ص) آمده است که «اِذَا رَأَیتُمُ الرَّبِیع فَاکثرُوا ذِکر النُّشُور: هرگاه بهار را دیدید بسیار از قیامت یاد کنید»(تفسیر رازی، ج 17، ص 194) سؤال اصلی این است که چه رابطه‌ای میان بهار و یاد قیامت وجود دارد؟

پاسخ: طبیعت به عنوان یکی از نشانه‏‌های خدا، سرشار از درس و عبرت است. دلی که بیدار است، در هر پدیده‏‌ای عبرتی می‏‌بیند و از هر نشانه‏‌ای، درسی می‏‌آموزد. بیداردلان، از بهار، درس تحول و نوشدن می‏‌آموزند.

تأمل و تفکر در خصوص آمدن فصل بهار و زنده شدن دوباره طبیعت باعث می‌شود که اولا قدرت پروردگار متعال را در میراندن و زنده کردن عالَم و آدم دریابیم. ثانیا ما نیز کمتر از طبیعت نباشیم و درس دگرگونی برای بهتر شدن و شکوفایی و طراوت بیاموزیم و ثالثا تصویری نمادین از روز رستاخیز و زنده شدن انسان‌ها در ساحتی نو را در ذهن خود مجسم کنیم. به امید بهاری تازه در روح و جان همه مؤمنان و پویندگان مسیر تکامل.

این روزها اما به شکوفه نشستن درختان میوه در مناطق مختلف ایران سوژه جالبی برای رسانه‌ها شده است، غافل از اینکه این شکوفه‌های به ظاهر زیبا می‌تواند، نشان‌دهنده چهره نازیبای طبیعت به کشاورزانی باشد که چشم امید به میوه این درختان دوخته‌اند.

حسین شاهبداغی
captcha