سطح‌بندی مؤسسات آذربایجان غربی در سال 97/ مدیران مؤسسات قرآنی با شیوه‌های مدیریتی آشنایی ندارند
کد خبر: 3699893
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴

سطح‌بندی مؤسسات آذربایجان غربی در سال 97/ مدیران مؤسسات قرآنی با شیوه‌های مدیریتی آشنایی ندارند

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ رضایی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی آذربایجان غربی از سطح‌بندی مؤسسات این استان در سال آینده خبر داد و اظهار کرد: متأسفانه بیشتر مؤسسات به آموزش‌های عمومی روی آورده‌اند ولی بهتر است در زمینه ارائه آموزش‌های تخصصی نیز فعال باشند.

به گزارش ایکنا؛ همایش سالانه تجلیل از مدیران موسسات قرآنی ـ مردمی آذربایجان غربی صبح امروز، 23 اسفندماه به همت اداره تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی و با همکاری اتحادیه مؤسسات قرآنی استان در تالار مهدیه ارومیه برگزار شد.
در این مراسم محسن رضایی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی آذربایجان غربی اظهار کرد: از سال آینده حمایت از مؤسسات قرآنی با توجه به سطح‌بندی صورت گرفته، انجام می‌شود.

سطح‌بندی مؤسسات آذربایجان غربی در سال 97/ مدیران مؤسسات قرآنی با شیوه‌های مدیریتی آشنایی ندارند
وی ادامه داد: از سال آینده تمامی فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای مؤسسات قرآنی بر اساس سطح‌بندی و کیفیت فعالیت‌های آن‌ها صورت می‌گیرد و سال ۹۷ به جای تجلیل از همه مؤسسات قرآنی تنها از مؤسسات برتر تجلیل می‌شود.
مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی آذربایجان غربی با گلایه از کمبود اعتبار و عدم حمایت سایر دستگاه‌های اجرایی از مؤسسات قرآنی استان گفت: امسال به‌دلیل کمبود اعتبارات نسبت به سال گذشته نتوانستیم به طور شایسته از فعالیت مؤسسات قرآنی حمایت‌های لازم را داشته باشیم که تلاش می‌شود این امر سال آینده جبران شود.
رضایی در ادامه با تأکید بر تخصصی کردن آموزش‌های قرآنی توسط مؤسسات قرآنی اظهار کرد: متأسفانه بیشتر مؤسسات قرآنی بر روی آموزش‌های عمومی قرآن کریم متمرکز شده‌‌اند و در زمینه ارائه آموزش‌های تخصصی فعالیت‌های قابل توجهی نداشته‌اند.
وی با بیان اینکه از سال آینده تلاش می‌شود آموزش‌های قرآنی به سمت تخصصی سوق یابد، اضافه کرد: از مؤسسات قرآنی استان که ظرفیت، امکانات و توان ارائه آموزش‌های تخصصی قرآن دارند تقاضا می‌شود این مهم را سال آینده در دستور کار خود قرار دهند.
مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی آذربایجان غربی خواستار حمایت دستگاه‌های اجرایی و نهادهای ذیربط در امور قرآنی از مؤسسات و اتحادیه مؤسسات قرآنی استان شد و گفت: سال جاری هئیت مدیره مؤسسات قرآنی به‌‌دلیل انجام انتخابات اتحادیه آن‌گونه که باید نتوانست روی حمایت و توسعه فعالیت‌های قرآنی مؤسسات حساب باز کند اما از سال ۹۷ تلاش خواهد شد هئیت مدیره اتحادیه مؤسسات قرآنی به هئیت مدیره مطالبه‌گر تبدیل شود.
در ادامه این مراسم سجاد جعفرزاده، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی از برگزاری دوره آموزشی مدیران مؤسسات قرآنی استان در اوایل سال آینده خبر داد و اظهار کرد: این دوره آموزشی به مدت یک ماه از اواخر فروردین‌ماه تا اواسط اردیبهشت‌ماه سال آینده در ارومیه برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: این دوره آموزشی در طول یک ماه به مدت سه روز درهفته برای تمامی مدیران مؤسسات قرآنی آذربایجان غربی با حضور اساتید برجسته و بنام از تهران با هدف آموزش شیوه‌های مدیریت قرآنی در ارومیه برگزار می‌شود.

سطح‌بندی مؤسسات آذربایجان غربی در سال 97/ مدیران مؤسسات قرآنی با شیوه‌های مدیریتی آشنایی ندارند
جعفرزاده با گلایه از اینکه متأسفانه مدیران مؤسسات قرآنی استان با مسائل و شیوه‌های مدیریتی قرآنی آشنایی چندانی ندارند، اظهار داشت: در این دوره آموزشی که با موضوع اخلاق و رفتارهای قرآنی در حوزه مدیریتی، آشنایی مدیران با قوانین و مقررات اداری، اولویت‌سنجی و خلاقیت، نوآوری و نیز بررسی مفاهیم و آموزه‌های قرآنی برگزار می‌شود مدیران با شیوه‌های مدیریت مؤسسات قرآنی بیش از پیش آشنا می‌شوند.
رئیس اداره‌ امور قرآنی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه در سال ۹۷ بودجه‌ریزی عملیاتی است و بر اساس ارائه برنامه بودجه اختصاص می‌یابد، افزود: در این راستا حمایت‌های اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان از مؤسسات نیز بر اساس ارائه برنامه‌های آموزشی خواهد بود.
جعفرزاده در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امسال بیش از ۸۰ درصد از مؤسسات قرآنی توسط اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان مورد بازدید قرار گرفته‌اند، اظهار کرد: مؤسسات قرآنی استان به سمت آموزش‌های تخصصی قدم بردارند.
وی با بیان اینکه باید تعلیم و تربیت با موضوع قرآن ‌و تعالیم اسلامی در اولویت امور قرار گیرد، افزود: مؤسسات قرآنی ظرفیت بسیار بالایی در این زمینه به شمار می‌روند.
جعفرزاده با قدردانی از فعالیت‌های قرآنی مؤسسات، از آنها درخواست کرد تا منطقه ‌‌محل فعالیت خود را ارزیابی کرده و نیا‌زسنجی کنند، سپس با توجه به نیاز محیط، ترکیب جمعیتی و فرهنگ آنها طرح‌های آموزشی خود را تهیه و اجرا کنند.
رئیس اداره ‌امور قرآنی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه مؤسسات قرآنی استان باید برای تحقق مفاهیم قرآنی با هدف جلوگیری از مشکلات اجتماعی تلاش کنند، اظهار کرد: اگر نور قرآن در قلب‌های مؤمنان رسوخ پیدا کند جایگاهی برای ورود شیطان باقی نمی‌ماند و جامعه از هر گزند و انحرافی ایمن خواهد شد.
یادآور می‌شود، همایش سالانه تجلیل از مدیران مؤسسات قرآنی ـ مردمی آذربایجان غربی صبح امروز، 23 اسفندماه به همت اداره تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی و با همکاری اتحادیه مؤسسات قرآنی استان در تالار مهدیه ارومیه برگزار شد.

مریم علئی
انتهای پیام

captcha