تعهد سریلانکا به جبران خسارت‌‌های وارده بر مسلمانان
کد خبر: 3699928
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۷
با اعتراف به جنایات بوداییان صورت گرفت؛

تعهد سریلانکا به جبران خسارت‌‌های وارده بر مسلمانان

گروه بین‌الملل ـ مقامات سریلانکا با اعتراف به حملات اخیر افراط‌گرایان بودایی ضد مسلمانان این کشور تعهد دادند که آسیب‌های وارد شده به آنان را جبران کنند.

تعهد سریلانکا به جبران خسارت‌های مسلمانان

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری الجزیره؛ پلیس سریلانکا از مسلمانان آسیب‌دیده این کشور خواست لیستی از ضررهای واردآمده بر اثر اقدامات افراط‌گرایان بودایی را اعلام کنند.

شورای علمای سریلانکا نیز مرکزی را برای دریافت کمک‌ها به اقلیت مسلمانان از سراسر این کشور برپا کرده است.

در همین راستا، سازمان ملل متحد نیز، تضمین امنیت مسلمانان سریلانکا و تحت پیگرد قراردادن عاملان این جنایات را از مقامات سریلانکایی خواستار شد.

کالینگا تودرو سلیفا، مدیر بخش تحقیقات مرکز بین‌المللی بررسی قومیت‌ها در سرسلانکا نیز در این رابطه اعلام کرد: پس از پایان جنگ‌ ارتش سریلانکا با شورشیان تامیل در شمال این کشور، تحرکات افراط‌گرایان بودایی در جنوب به بهانه افزایش تعداد مسلمانان، تسلط آن‌ها بر بازار تجاری و تهدید اکثریت سینهالی(قوم اصلی کشور سریلانکا) افزایش یافته است.

گفتنی است، بر اثر درگیری‌های اخیر بوداییان سینهالی با اقلیت مسلمان این کشور، 24 مسجد و 160 مکان تجاری در آتش سوخت. این درگیری‌ها در شهر «کندی» اتفاق افتاد.

این خشونت‌ها پس از کشته‌شدن یک مرد بودایی سینهالی توسط گروهی از مردان مسلمان در کشمکشی خیابانی صورت گرفت. در جریان این خشونت‌ها دولت به منظور کنترل وضعیت مجبور به اعلام وضعیت اضطراری و وضع مقررات منع رفت و آمد شد.

 

تعهد سریلانکا به جبران خسارت‌های مسلمانان

انتهای پیام

captcha