استیفای حقوق عامه از وظایف مهم قوه قضائیه است
کد خبر: 3699936
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹
دادستان عمومی و انقلاب قزوین:

استیفای حقوق عامه از وظایف مهم قوه قضائیه است

گروه سیاست و اقتصاد- دادستان عمومی و انقلاب قزوین به اهمیت احیای حقوق عامه اشاره کرد و گفت: استیفای حقوق عامه از وظایف مهم قوه قضائیه است به همین منظور هرجایی که احساس و مشاهده شود حقوق مردم تضییع خواهد شد و یا مورد تعرض قرار می‌گیرد، دستگاه قضایی و در رأس آن دادستانی به‌عنوان مدعی‌العموم با توجه به امر قانون‌گذار ورود پیدا می‌کند و در جهت احقاق حق اقدام خواهد کرد.

به گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی دادستان عمومی و انقلاب قزوین در آستانه فرارسیدن سال جدید کنترل بازار عید را بسیار ضروری دانست و اظهار کرد: بحث قیمت اقلام ضروری شب عید بسیار مهم است و نظارت بر قیمت‌ها مورد تأکید است.
وی افزود: فعالیت‌های دادستانی به‌عنوان مدعی‌العموم با همراهی سازمان تعزیرات حکومتی در حوزه بازار شب عید، بیش از دو ماه است که شروع‌شده و نشست‌های مختلفی در این حوزه با دستگاه‌های ذی‌ربط داشته‌ایم.
دادستان عمومی و انقلاب قزوین خاطرنشان کرد: در همین راستا تذکرات لازم به صنوف مختلف که اقلام ضروری شب عید را توزیع می‌کنند داده‌شده است تا شاهد مشکلاتی ازجمله کمبود اقلام و افزایش قیمت‌های نامتعارف و غیرقانونی نباشیم.
این مقام قضایی خاطرنشان کرد: فهرستی از توزیع‌کنندگان اصلی و به‌اصطلاح عمده‌فروش‌ها تهیه‌شده است تا درصورتی‌که بخواهند با عدم توزیع کالا موجب افزایش قیمت غیرقانونی در بازار شوند برخوردهای قانونی از سوی دادستانی صورت پذیرد.
صادقی نیارکی عنوان کرد: برای کنترل قیمت‌ها و حتی کیفیت اجناس و مواد خوراکی بازار دستگاه‌های ذی‌ربط در قوای مجریه و قضائیه با هماهنگی همدیگر، بازار را مدیریت می‌کنند که در همین راستا تیم‌های نظارتی با حضور بازرسان سازمان تعزیرات حکومتی، وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و بهداشت و همچنین نمایندگان اصناف و سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تشکیل‌شده است.
وی تصریح کرد: گشت‌های تخصصی معمولاً از صبح مشغول خدمت هستند و رئیس شعبه تعزیرات و گاهی اعضای شعبه به همراه کارشناسان مربوطه که ممکن است از وزارت بهداشت، سازمان صنعت، معدن و استاندارد و پخش ملی مواد نفتی باشند در این گشت‌ها حضور دارند و چنانچه تخلفاتی را مشاهده نمایند در چارچوب قانون اقدامات لازم و برخوردی را اعمال خواهند کرد.
دادستان عمومی و انقلاب قزوین به اهمیت احیای حقوق عامه اشاره کرد و گفت: استیفای حقوق عامه از وظایف مهم قوه قضائیه است که بارها در سخنانی مورد تأکید رهبر معظم انقلاب نیز قرارگرفته است به همین منظور هرجایی که احساس و مشاهده شود حقوق مردم توسط برخی افراد سودجو و فرصت‌طلب تضییع خواهد شد و یا مورد تعرض قرار می‌گیرد، دستگاه قضایی و در رأس آن دادستانی به‌عنوان مدعی‌العموم با توجه به امر قانون‌گذار ورود پیدا می‌کند و در جهت احقاق حق اقدام خواهد کرد.
وی افزود: دادستانی قزوین نیز در این ایام نظارت‌های خود را جهت کنترل بازار شب عید در ابعاد مختلف کمی و کیفی نسبت به صنوف مختلف اعمال خواهد کرد و هرکجا مشاهده شود که حقوق مردم و جامعه مورد تضییع برخی افراد قرار می‌گیرد به همراه سایر سازمان‌های نظارتی ورود پیدا خواهد کرد و بدون اغماض با کسانی که بخواهند در نظم بازار اخلال ایجاد کنند برخورد خواهد کرد.
حجت الاسلام صادقی نیارکی در پایان گفت: مردم نیز می‌توانند جهت بهتر و دقیق‌تر شدن نظارت‌ها به سازمان‌های نظارتی استان کمک کنند و هرکجا تخلفی را مشاهده کردند مراتب را فوراً به یکی از نهادهای ذی‌ربط اطلاع دهند تا اقدام لازم انجام گیرد.
انتهای پیام

captcha