برگزاری نخستین همایش علمی شهدای فرهنگی و دانش‌آموز گناباد
کد خبر: 3699997
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶

برگزاری نخستین همایش علمی شهدای فرهنگی و دانش‌آموز گناباد

گروه شهرستان‌ها- نخستین همایش علمی ـ پژوهشی و یادواره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز شهرستان گناباد با حضور معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، نخستین همایش علمی ـ پژوهشی و یادواره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز شهرستان گناباد، امروز 23 اسفندماه، با حضور معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، خانواده معزز شهدا و ایثارگران، معلمان، دانش‌آموزان و قشرهای مختلف مردم در تالار علامه بهلول گنابادی برگزار شد.

برگزاری نخستین همایش علمی شهدای فرهنگی و دانش‌آموز گناباد
علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در این مراسم با اشاره به اینکه دشمنان با شبهه‌افکنی در افکار جوانان، به دنبال تضعیف باورهای دینی و اعتقادی آن‌ها است، ادامه داد: باید برای واکسینه شدن نسل جوان در برابر تهاجم‌های مختلف دشمنان، بیشتر تلاش کنیم.
قاسم‌علی خدابنده، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در این همایش، تعمیق و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در کنار توجه ویژه به فرهنگ عفاف و حجاب را جزو اولویت‌های اصلی آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: معرفی شهدا به عنوان الگوهای عملی و رفتاری برای نسل جوان به ویژه دانش‌آموزان، در تعمیق ارزش‌های اسلامی در سطح جامعه بسیار اثرگذار است.
برگزاری نخستین همایش علمی شهدای فرهنگی و دانش‌آموز گنابادعلی محمدپور، مدیر آموزش و پرورش گناباد هم در این مراسم با بیان اینکه از مجموع 266 مقاله ارسالی از سطح کشور به دبیرخانه همایش، 18 مقاله برتر شناخته شد، گفت: فرهنگ ایثار و شهادت و نقش شهدای فرهنگی و دانش‌آموز گناباد در دوران دفاع مقدس از مهم‌ترین موضوعات مقالات پژوهشی ارائه شده در این همایش بود.
حضور بر گلزار شهدای گمنام، برپایی نمایشگاه وصیت‌نامه شهدا، ارائه مقالات برتر توسط دانش‌آموزان، رونمایی از کتاب زندگینامه شهدای فرهنگی و دانش‌آموز گناباد و قدردانی از مؤلفان و تدوین‌کنندگان برتر مقالات از دیگر برنامه‌های این همایش یک روزه بود.

برگزاری نخستین همایش علمی شهدای فرهنگی و دانش‌آموز گناباد
یادآور می‌شود، از مجموع 375 شهید شهرستان گناباد، 66 شهید را شهدای فرهنگی و دانش‌آموز تشکیل می‌دهند.

captcha