«از خاطرم نمی‌رود که به خاطرم رفتی»؛دیوارنگاری جدید میدان ولی‌عصر(عج)
کد خبر: 3700017
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰

«از خاطرم نمی‌رود که به خاطرم رفتی»؛دیوارنگاری جدید میدان ولی‌عصر(عج)

گروه هنرــ خانه طراحان انقلاب اسلامی وابسته به سازمان فرهنگی و رسانه‌ای اوج با نصب دیوارنگاره جدید میدان ولی‌عصر(عج) در آستانه فرا رسیدن بهار طبیعت و آغاز سال نو، یاد و خاطره شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشته است.

«از خاطرم نمی‌رود که به خاطرم رفتی»؛دیوارنگاری جدید میدان ولی‌عصر(عج)

به گزارش ایکنا؛«از خاطرم نمی‌رود که به خاطرم رفتی»عنوان دیوارنگاری جدید میدان ولی‌عصر(عج) است که از سوی خانه طراحان انقلاب اسلامی وابسته به سازمان فرهنگی و رسانه‌ای اوج تولید و بر روی نمای ساختمان دانشکده خبر واقع در ضلع شمالی غربی این میدان نصب شده است.

طراح این اثر نقاشی محمدرضا دوست‌محمدی است؛ اثری که در آستانه فرارسیدن سال نو، مخاطب را با منظره‌ای الوان مواجه می‌سازد و البته در بخش‌های مختلف این اثر مفاهیم و معنای ارزشی و انقلابی را می‌توان جست.

در بخش اصلی این اثر نقاشی دختربچه‌ای تصویر شده است که عکس بسیجی شهیدی را در آغوش گرفته و خوابیده است و در طُره موهای دخترک که در سرتاسر اثر نقاشی امتداد یافته است، مخاطب با مناظر گوناگونی مواجه است. تصاویری که نقاشی در جای جای این تابلو آنها را نقش کرده است حکایت از پویایی، سرزندگی، امنیت، ایمان و اعتقاد و حرکت رو به جلوی کشور ما در عرصه های گوناگون علم و دانش، صنعت، کشاورزی و... دارد.

بخش‌هایی نیز از این اثر نقاشی نیز اختصاص به المان‌های ملی و مذهبی ایران دارد، اجزای تشکیل‌دهنده سفره هفت سین نوروز، پرچم سرافزار جمهوری اسلامی ایران، پرچم زردی منقوش به عبارت مقدس یا قائم آل‌محمد(عج)، بارگاه مقدس امام رضا(ع) که آنها نیز در جاهای مشخصی از این تابلو قرار داده شده‌اند.

آرامشی که در چهره دخترک تصویر شده در این اثر نقاشی مشهود است که در خواب و رؤیایی کودکانه آرمیده است به این جهت است که این اثر نقاشی با استفاده از نمادهای تصویری درصدد است تا چنین استنباطی داشته باشد که اگر این امنیت، آرامش، پیشرفت و اقتدار در جامعه امروز ایران حاکم است اینها همگی مرهون خون شهدا و استقامت و سلحشوری فرزندان این آب و خاک است.

انتهای پیام     

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۱۳۹۷/۰۲/۱۳ - ۱۵:۳۷
4
2
خیلی زیباس
captcha