ثبت‌نام طرح تربيت معلم روخواني و روانخواني قرآن كريم ویژه خواهران در ملایر
کد خبر: 3700021
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷

ثبت‌نام طرح تربيت معلم روخواني و روانخواني قرآن كريم ویژه خواهران در ملایر

گروه فعالیت‌های قرآنی- کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی ملایر از ثبت‌نام طرح تربيت معلم روخواني و روانخواني قرآن كريم ویژه خواهران در ملایر خبر داد.

ایرج یارمحمدی کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی ملایر در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، به ثبت نام طرح تربيت معلم روخواني و روانخواني قرآن كريم ویژه خواهران در ملایر اشاره کرد .
وی هدف از اجرای این طرح را شناسايي نيروهاي مستعد و تربيت آنان برای تدريس در دوره‌هاي آموزش قرائت قرآن كريم سطوح 1 و 2 شامل روخواني، روانخواني قرآن و صحّت قرائت نماز، روش‌مند و هماهنگ كردن آموزش روخواني و روانخواني قرآن كريم در سطح كشور، تعميم روش‌هاي بديع و انتقال مهارت‌هاي تدريس يكپارچه و نظام يافته قرائت قرآن در سطح كشور و تكميل حلقه‌هاي آموزشي در راستاي زمينه‌‌سازي و اجراي نظام جامع و هماهنگ آموزش قرآن‌كريم عنوان کرد.
یارمحمدی اظهار کرد: در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر انس با صحیفه سجادیه کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی ملایر اقدام به برپایی مسابقه «قرآن صاعد» همزمان با سراسر استان کرد که شرکت‌کنندگان ملایری توانستند بیشترین جوایز را در سطح استان کسب کنند.
وی افزود: مسابقه کتبی «قرآن صاعد» برگرفته از دعای یکم تا یازدهم صحیفه سجادیه امام سجاد(ع) از ترجمه شیخ حسین انصاریان برگزار شد.

درخشش دو خواهر ملایری در مسابقه قرآن صاعد استان همدان
ایرج یارمحمدی از کسب مقام اول و دوم دو خواهر ملایری در مسابقه قرآن صاعد که در سطح استان همدان برگزار شده بود خبر داد.
یارمحمدی با بیان اینکه این جوایز مسابقه در برنامه‌ای با حضور قرآن‌دوستان به آنها اهدا می‌شود، ادامه داد: نفرات اول و دوم این مسابقه موفق به دریافت کمک‌هزینه کربلای معلی شدند در ضمن 4 شرکت‌کننده دیگر ملایری نیز کمک‌هزینه سفر به کربلای معلی و مشهد مقدس را به خود اختصاص دادند.
وی در بخش دیگری از سخنانش به برگزاری محفل انس با قرآن در مسجد سیدالشهدا(ع) ملایر اشاره و خاطرنشان کرد: همزمان با روزهای پایانی سال محفل انس با قرآن پس از نماز جماعت مغرب و عشا با حضور قرآن دوستان و علاقمندان به خاندان اهل بیت(ع) در مسجد سیدالشهدا(ع) برگزار شد.
این کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی ملایر گفت: در این محفل نورانی اقشار مختلف مردم، روحانیت و جمعی از فعالان قرآنی به ویژه حافظان قرآنی نوجوان شهر حضور داشتند.
یارمحمدی ادامه داد: در این مراسم استاد محمدرضا دوستی، استاد مجید حاتمی و استاد احسان بیات به قرائت قرآن و جمعی از حافظان قرآن کریم از جمله علیرضا رضوی از حافظان 14 جزء و علی رسولی از حافظان 10 جزء نیز به ارائه محفوظات پرداختند.
وی اضافه کرد: از دیگر برنامه‌های این مراسم سخنرانی توسط مجتبی طالبی برادر شهید طالبی اجرای برنامه توسط استاد سعید پیرحیاتی از اساتید پیشکسوت قرآن، پذیرایی و مسابقه قرآنی و اهدای جوایز بود.
یارمحمدی یادآورشد: همچنین با حضور رئیس اداره تبلیغات اسلامی ملایر و جمعی از فعالان قرآنی به ویژه حافظان قرآنی نوجوان، محفل انس با قرآن در دبیرستان صدرا برگزار شد و در این مراسم استاد حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا مصباحی‌پور از اساتید و قاریان و حافظان کل قرآن و عباس بیاتانی از دانش‌آموختگان این دبیرستان به قرائت قرآن پرداختند.
وی در پایان یادآور شد: در این جلسه سه تن از حافظان قرآن کریم از جمله علی ترکاشوند، محمد سوری و محمد امینی از حافظان 18 جزء قرآن مؤسسه بیت‌الاحزان به ارائه محفوظات پرداختند و از دیگر برنامه‌های این مراسم سخنرانی توسط حجت‌الاسلام والمسلمین ایوب عباسی بود که با استقبال حضار مواجه شد.
انتهای پیام

captcha