ثبت الکترونیکی موقوفات در البرز
کد خبر: 3700039
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱

ثبت الکترونیکی موقوفات در البرز

گروه اجتماعی- مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز گفت: تمام موقوفات این استان با اسکن کردن اسناد، دارای پرونده الکترونیکی شدند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد صالحی در گفت وگو با ایکنا از البرز، اظهارکرد: به منظور اجرای دستورالعمل طرح طبقه‌بندی، اسکن و بارگذاری اسناد بایگانی‌ها این کار با بسیج تمام کارکنان این مجموعه به صورت شبانه روزی در طی چهار ماه انجام شده است.
وی با بیان اینکه اجرای این کار در چهار گروه عمده تقسیم شده است، افزود: اجرای الکترونیکی کردن اسناد موقوفات یکی از تکالیف بند 'ب' ماده 77 برنامه پنج ساله توسعه ششم دولت است که سازمان اوقاف را مکلف بر دیجیتالی کردن اسناد کرده است.
این مسئول ابرازکرد: برای اولین بار در سطح سازمان اوقاف با استفاده از فناوری‌های نوین، اسناد را تفکیک کردیم که اینکار صرفه‌جویی‌هایی همچون کاهش هزینه، استفاده از نیروی انسانی کمتر، درگیری کمتر منابع سخت افزاری و نرم‌افزاری دارد.
صالحی ابرازکرد: برای اجرای این طرح با استفاده از فناوری اطلاعات توانستیم تفکیک اسناد و دسته بندی آنان را به سیستم بسپاریم.
مدیرکل اوقاف و امورخیریه البرز با بیان اینکه اجرای این طرح از آبان ماه سال جاری آغاز و به مدت چهارماه ادامه یافت، گفت: طی این مدت توانستیم بیش از 170 هزار برگ اسناد موقوفات را اسکن کنیم.
وی افزود: با الکترونیکی شدن پرونده اسناد موقوفات، قابلیت جستجوی پرونده مذکور در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه کشور برای دسترسی و استفاده از آن جهت بهره‌برداری مسئولین مربوطه وجود دارد.
این مسئول با بیان اینکه حدود 50 درصد در هزینه و نیروی انسانی وزمان صرفه جویی می‌شود، اضافه کرد: استان البرز با توجه به ظرفیت به وجود آمده با برنامه‌نویسی انجام شده، این بارگذاری‌ها را سریع‌تر انجام داده و فاز اول این طرح به اتمام رسیده و البرز ، استانی پیشرو در این کار بوده است.
انتهای پیام./

captcha