مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ برگزاری رقابت‌های «شوق تلاوت» در عتبات عالیات
کد خبر: 3700066
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۲

مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ برگزاری رقابت‌های «شوق تلاوت» در عتبات عالیات

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ برگزاری رقابت‌های «شوق تلاوت» در عتبات عالیات، یکی از اخبار مهم قرآنی صفحات معارفی رسانه‌های کشور طی امروز، 23 اسفندماه است.

مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ برگزاری رقابت‌های «شوق تلاوت» در عتبات عالیات

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ برگزاری رقابت‌های «شوق تلاوت» در عتبات عالیات، یکی از اخبار مهم قرآنی است که طی امروز ‌‌چهار‌شنبه، 23 اسفندماه بر روی خروجی صفحات معارفی خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مختلف کشور منتشر شده است.
تسنیم
صفحه قرآن و عترت خبرگزاری تسنیم طی امروز چهارشنبه، 23 اسفندماه و تا ساعت 14:45 تعداد سه خبر را بر روی خروجی خود منتشر کرده که دو خبر از این اخبار در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار دارند و یک خبر دیگر نیز در حوزه معارفی شعر اهل بیت(ع) منتشر شده است.
«تلاوت جدید پرویزی در کرسی نفحات القرآن» و ««بهارانه» را در رادیو قرآن دنبال کنید» عناوین دو خبر قرآنی امروز این صفحه از خبرگزاری تسنیم را تشکیل می‌دهند که تا این ساعت منعکس شده‌اند.
همچنین، «صابر خراسانی؛ از تولیدی پوشاک تا عنایت حضرت رضا(ع) در محفل شعر قرار» عنوان خبر دیگر این صفحه را تشکیل می‌دهد که در حوزه‌ معارفی شعر اهل بیت(ع) منتشر شده و در حوزه تخصصی قرآنی قرار ندارد.
صفحه قرآن و عترت خبرگزاری تسنیم طی امروز و تا این ساعت خبری با عنوان ««صابر خراسانی؛ از تولیدی پوشاک تا عنایت حضرت رضا(ع) در محفل شعر قرار» را منتشر کرده که علیرغم اینکه در حوزه تخصصی قرآنی قرار ندارد،‌ خبری قابل تأمل بوده و در بخش‌هایی از آن آمده است: «من در سن 17 سالگی قبل از اینکه سربازی بروم ازدواج کردم یعنی اصلا من به عاشقی نرسیدم از زندگی خودم بسیار راضی هستم و دخترم همسن شماست و از زندگی راضی هستم صدقه سری حضرت رضا و دعای پدر و مادرم . سال 82 رفتم و یک سالی در مشهد بودم و نتوانستم دوام بیاورم به خاطر جوی که در تهران زندگی می کردم هم فرهنگی هم شرایطی که جامعه تهران دارد برگشتم تهران . در این یک سالی که رفتم مشهد اتفاقی به یک فضای مذهبی برخوردم یعنی آشنا شدم با بچه های هیئتی و خیلی دوست داشتم بخوانم و حتی در این یک سال یک سال و نیم که در مشهد بودم شروع کردم به مداحی کردن حتی در هیئت هم دوستی پیدا کردم که مداح بود و با من رفیق شد و برگشتم تهران که کارم را ادامه بدهم چون علاقه پیدا کرده بودم با این فضا و با آن طیف آشنا شده بودم اجازه بدهید خلاصه بگویم دوست ندارم نگاه بعضی ها نسبت به بعضی چیزها عوض شود با یکی آشنا شدم آن موقع رسم بود شب‌ها می رفتند بهشت زهرا با یکی از بچه‌ها در این فضای مذهبی آشنا شدیم گفت که برویم بهشت زهرا ما شهرستانی‌ها می‌گوییم که شب بد است در قبرستان رفتن و این یک اعتقاد است گفت نه اینجا اینطوری نیست رفتیم دیدیم چه خبر است یک بنده خدایی آنجا بود و دوست من او را می شناخت با او گپ زدیم گفت دفعه اول است می آیی بهشت زهرا گفتم بله گفت برو فلانجا بشین ولی دست خالی نرو در همان قطعه شهدا بودیم گفت دفعه اول می آیی حاجت می گیری من نمی دانم و نمی توانم بگویم برای چه ولی خیلی دلگیر بودم و بهم ریخته بودم و فقط همین قدر بگویم که آن شب وقتی آمدم خانه‌مان شعر گفتم اصلا نمی فهمیدم که شعر است وارد بهشت شدم عجب حال و هوایی شعر نیست منظور چیزی که گفتم باز دارم خواب می بینم انگار در کرب و بلام یک طرف عجب سکوتی حتما یک حکمت صدا از آسمان حتما شهید همت است و دومین شعری که گفتم برای شهدا و سومین کاری را برای عقیله بنی هاشم چون با طیف فضای شعرا آشنا نبودم نمی فهمیدم که شعر می گویم واقعا نمی دانستم که شعر است چون علاقه ای از قبل در من وجود نداشت».
فارس
اخبار امروز صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس نیز همانند روزهای گذشته و طبق روال معمول این صفحه با خبر تلاوت ترتیل صفحه 326 قرآن کریم توسط شهریار پرهیزگار، حافظ بین‌المللی کل قرآن کریم آغاز شده است.
همچنین، در ادامه نیز اخباری با عناوین «توجه به اقتصاد هنر در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم/ هنرمندان قرآنی را حمایت می‌کنیم»، «کاروان قرآنی شوق تلاوت وارد عراق شد»، «تلاوتی از «هادی صلحجو»/ آیاتی از سوره‌های غافر و حمد»، «برگزاری رقابت‌های شوق تلاوت در حرمین شریفین»، ««بهارانه» ویژه برنامه رادیو قرآن برای تحویل سال نو»، «نام‌نویسی ۱۷ هزار نفر در جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان/ پیش‌بینی نام‌نویسی ۸۰ هزار نفر» و «ویژگی‌های یک تلاوت فاخر و استادانه/ توصیه فنی مرحوم شحات انور به فرزندش» بر روی خروجی این صفحه منتشر شده که اغلب این اخبار نیز در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار دارند.
همچنین، صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس نیز طی امروز اقدام به انتشار خبری با عنوان «برگزاری رقابت‌های شوق تلاوت در حرمین شریفین» کرده که در بخش‌هایی از این خبر قرآنی آمده است: «حسین مقدم‌کیا دبیر طرح ملی تلاوت با اشاره به برگزاری مرحله نهایی سومین دوره رقابت‌های شوق تلاوت اظهار داشت: امسال این رقابت‌ها در مرحله نهایی با تغییر رویکرد برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه در این دوره از رقابت‌ها نفرات برتر پس از پایان مسابقات اعلام نمی شوند خاطر نشان کرد: در دو سال گذشته ضعف‌هایی در برگزاری رقابت‌های شوق تلاوت داشتیم به طوری که برخی قاریان نوجوان هنوز با بعضی از مهارت های کلیدی انس نداشتند بر همین اساس با استفاده از دو سال تجربه این رقابت‌ها را به شکلی دیگر طراحی کردیم.
مقدم کیا با اشاره به اینکه امسال سعی داریم خروجی تلاوتها را به خوبی مورد ارزیابی قرار دهیم گفت: در این دوره قاریان نوجوان با استفاده از راهنمایی اساتیدی همچون حامد علیزاده، محسن شجاعی، حامد پورکویر و وحید نظریان در سبکهای مختلف تلاوت می‌کنند.
دبیر طرح ملی تلاوت افزود: نوجوانان علاوه بر ارائه تلاوت در حرمین شریفین باید پس از عزیمت به ایران یک تلاوت به ستاد بفرستند تا توسط اساتید مورد داوری قرار گیرد».
ایسنا
خبرگزاری دانشجویان طی امروز و تا این ساعت هیچ خبری را بر روی خروجی صفحه دین و اندیشه خود منتشر نکرده و آخرین خبر این صفحه نیز مربوط به روز گذشته، 22 اسفندماه است.
همچنین، تیتر اصلی این صفحه نیز که خبری با عنوان «اعتکاف بودجه دولتی ندارد/افزایش حضور آقایان در مراسم اعتکاف» را شامل می‌شود، مربوط به روز 21 اسفندماه بوده و از آن زمان تاکنون نیز هنوز به‌روزرسانی نشده است.
ایرنا
خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز طی امروز و تا این لحظه هیچ خبری را بر روی خروجی صفحه معارف خود منتشر نکرده است و آخرین خبری که بر روی خروجی این صفحه منتشر شده، خبری با عنوان «چهره تبلیغات باید تغییر کند» بوده که طی روز گذشته منعکس شده است.
مهر
«تقدیر از خانواده شهدای قرآنی منا در هشتمین دوره طرح ملی اسوه»، «سومین دوره مسابقات قرآن نابینایان جهان اسلام برگزار می شود» و ««بهارانه» در رادیو قرآن از لحظه تحویل سال نو»، عناوین سه خبری را تشکیل می‌دهند که طی امروز و تا این ساعت بر روی خروجی صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر منتشر شده‌اند.
همچنین، تیتر اصلی این صفحه نیز که خبری با عنوان «همدلی و هم افزایی بین نهادهای قرآنی رونق بخش فعالیت های قرآنی است» را شامل می‌شود، مربوط به روز یکشنبه، 20 اسفندماه بوده و از آن زمان تاکنون نیز هنوز به‌روزرسانی نشده است.
این صفحه از خبرگزاری مهر نیز طی امروز اقدام به انتشار خبری با عنوان «سومین دوره مسابقات قرآن نابینایان جهان اسلام برگزار می شود» کرده که صفحات معارفی اغلب خبرگزاری‌ها نیز بدان پرداخته‌اند. در بخش‌هایی از این خبر قرآنی آمده است: «حسین سیف‌اللهی، دبیر برگزاری سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن نابینایان جهان اسلام، در خصوص نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن گفت: سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم روشندلان جهان اسلام، همزمان با مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران از ۳۰ فروردین‌ماه تا ششم اردیبهشت‌ماه سال ۹۷ در مصلای امام خمینی(ره) تهران برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: محمدتقی کریمی فیض‌آبادی در رشته حفظ کل قرآن کریم و امیدرضا رحیمی از استان گیلان به عنوان نماینده ایران در رشته قرائت تحقیق نماینده جمهوری اسلامی ایران در این دوره از مسابقات خواهند بود.
سیف‌اللهی با اشاره به اینکه قبل تر احمد دباغ به عنوان نماینده جمهوری اسلامی در سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن نابینایان جهان اسلام در رقابت انتخابی رتبه نخست را به دست آورده، اظهار داشت: پیش‌تر احمد دباغ به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در رشته حفظ در رقابت انتخابی رتبه نخست را به دست آورده که به دلیل محدودیت‌های آیین‌نامه‌ای وی تغییر کرده و بجای او محمدتقی فیض‌آبادی در این مسابقات به رقابت خواهد پرداخت».
باشگاه خبرنگاران جوان
از پنج خبری که طی امروز و تا این ساعت بر روی خروجی صفحه قرآن و عترت خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان منتشر شده، تنها یک خبر با عنوان «بهارانه در رادیو قرآن از لحظه تحویل سال نو» در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار دارد.
همچنین، اخبار دیگری با عناوین «حدیث پیامبر اکرم(ص) درباره برکت خانه»، «زندگی نامه شهید جواد گل محمدی»، «استفاده از چه انگشتری در نماز مکروه است؟» و «حجاب مانع حضور زنان در اجتماع نیست» نیز بر روی خروجی این صفحه منتشر شده که در حوزه‌های معارفی مختلف به ویژه حوزه ایثار و شهادت قرار دارند.
ایبنا
صفحه دین خبرگزاری تخصصی کتاب ایران نیز طی امروز و تا این ساعت هیچ خبری را بر روی خروجی خود منتشر نکرده و آخرین خبری که بر روی این خروجی منتشر شده، مربوط به روز گذشته، 22 اسفندماه است.
میزان
خبرگزاری میزان نیز که زیر نظر قوه قضائیه فعالیت دارد، طی امروز و تا این ساعت هیچ خبری را بر روی خروجی صفحه دین و اندیشه خود منتشر نکرده است.

انتهای پیام

captcha