برگزاری طرح آرامش بهاری در 22 بقعه شهرستان‌های رودسر و املش
کد خبر: 3700100
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۸
حجت‌الاسلام خوبرو خبرداد:

برگزاری طرح آرامش بهاری در 22 بقعه شهرستان‌های رودسر و املش

گروه اجتماعی: رئیس اداره اوقاف رودسر و املش با اشاره به هشتمین سال برگزاری طرح نوروزی آرامش بهاری، گفت: طرح آرامش بهاری در۲۲ بقعه متبرکه شهرستان‌های رودسر و املش برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام خوبرو، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های رودسر و املش در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، با اشاره به اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری در سطح بقاع متبرکه، اظهار کرد: فعالیت طرح آرامش بهاری از ۲۵ اسفند آغاز و تا ۱۵ فروردین ۹۷ در۲۲ بقعه متبرکه شهرستان‌های رودسر و املش ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه طرح آرامش بهاری فرصت بزرگی برای خدمتگذاری به بقاع متبرکه است که باید آن را غنیمت شمرد و بهره لازم را برد، افزود: خدمت‌رسانی و تغذیه فرهنگی مخاطبان در راستای مقابله با جنگ نرم دشمنان از اولویت‌های اجرای طرح آرامش بهاری است.

رئیس اداره اوقاف رودسر و املش تصریح کرد: خادمان بقاع متبرکه و اعضای هیئت امنای اماکن مذهبی و شورای فرهنگی قرآنی بقاع متبرکه سربازان عرصه جنگ فرهنگی هستند و هر بقعه یک پایگاه فرهنگی و انقلابی است و امامزادگان هم سنگرهای مقاومت در مقابله با دشمنان نظام به شمار می‌آیند.

حجت‌الاسلام خوبرو ادامه داد: ترویج معارف اهل بیت(ع)، شناسایی بقاع متبرکه، پاسخگویی به سوالات شرعی، شبهات دینی و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب از اهداف اجرای طرح آرامش بهاری است.

وی بیان کرد: طرح نوروزی آرامش بهاری با هدف تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و با استفاده از ظرفیت تعطیلات نوروزی، تقویت باورهای دینی و مذهبی و ارتقای سطح فکری و فرهنگی زائران و مسافران نورزی، تبلیغ و ترویج سنت‌های اصیل اسلامی در عید نوروز و خدمت‌رسانی مطلوب به زائران اماکن متبرکه برگزار می‌شود. همچنین به مناسبت استقبال از عید نوروز برنامه‌هایی نظیر غبارروبی، عطرافشانی، آذین بندی امامزادگان، ساماندهی سرویس‌های بهداشتی و... در سطح بقاع متبرکه انجام می‌گیرد.

حجت‌الاسلام خوبرو اضافه کرد: یکی از برنامه‌های ویژه طرح آرامش بهاری خیمه‌های معرفت است و امسال در ۷ امامزاده سیدمرتضی، سیدابراهیم ماچیان، سیدابوجعفر ابیض میانده چابکسر، سیدحسین کشکلایه املش، سیدعبدالله بند بن رحیم‌آباد، سیدمحمد گلزار شهدای کلاچای، سید محمد صیدر محله، سید عبدالجوادچینی جان با غرفه‌های گفتمان دینی، عفاف و حجاب، پاسخگویی به مسائل شرعی با حضور ۲۰ روحانی اعزامی و بومی، غرفه کودکان با عنوان قرآن بخوان و جایزه بگیر و غرفه نقاشی و غرفه همه واقف باشیم به منظور معرفی وقف و آثار و برکات آن با حضور کارشناسان متخصص و آشنا به مسائل وقف در بقاع متبرکه و غرفه نمایشگاه آرامش بهاری و عرضه محصولات فرهنگی برگزار می‌شود.

رئیس اوقاف رودسر و املش تصریح کرد: در طول اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه رودسر و املش نماز جماعت با حضور زائران و مجاوران برگزار می‌شود و مراسم ادعیه و مناجات‌خوانی در مناسبت‌های مختلف دعای توسل، کمیل و ندبه و مراسم روز جمهوری اسلامی و میلاد حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) و در روز طبیعت و رحلت حضرت زینب‌(س) نیز مناسب با ظرفیت امامزادگان برنامه‌هایی اجرا می‌شود.

وی گفت: برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب و ایستگاه سلامت در بقاع متبرکه و نمایشگاه محصولات صنایع‌دستی از دیگر برنامه‌های طرح آرامش بهاری در امامزادگان است.

حجت‌الاسلام خوبرو افزود: هر ساله جمعیت زیادی از زائرین و خانواده شهدا ترجیح می‌دهند در لحظه تحویل سال نو در جوار امامزادگان سال نو را آغاز کنند که بر این اساس برنامه ویژه تحویل سال در جوار بقاع متبرکه رودسر، املش، کلاچای، چابکسر و رحیم‌آباد با حضور پرشکوه مردم، مسئولان، خانواده‌های معظم شهدا و خادمان و متولیان امامزادگان برگزار می‌شود و بدلیل همزمانی ایام شهادت حضرت امام هادی(ع) با لحظه تحویل سال نو، طنین‌انداز شدن صلوات خاصه امام رضا(ع)، قرائت قرآن، قرائت سرود، سخنرانی‌های مذهبی، قرائت دعای تحویل سال، قرائت زیارت آل‌یاسین و پخش زنده پیام نوروزی مقام معظم رهبری از برنامه‌های لحظه تحویل سال در جوار امامزادگان خواهد بود.

captcha