مدارس نجات غریق در یزد راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 3700150
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۰

مدارس نجات غریق در یزد راه‌اندازی می‌شود

گروه جامعه- رئیس هیئت شنای استان یزد گفت: مدارس نجات غریق برای سنین زیر 16 سال در استان راه‌اندازی می شود که ان‌شاءالله در هر خانواده یک منجی آموزش دیده داشته باشیم.

به گزارش ایکنا از یزد، محمدرضا باغستانی، رئیس هیئت شنای استان یزد صبح امروز در دیدار با آیت الله محمدرضا ناصری یزدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به اینکه نجات غریق و غواصی از سال 1314 در کشور ما به طور رسمی کار خود را آغاز کرد اظهار کرد: در استان یزد 38 فضای آبی داریم که این فضاها اغلب سرپوشیده است و مردم و ناجیان در طول سال از خدمات این فضاها به خوبی استفاده می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه بیش از 8 هزار نفر از برادران و خواهران در استان یزد از فضاهای آبی موجود در استان بهره مند می‌شوند گفت: وظیفه ناجیان و آموزش دیدگان حفاظت و پاسداری از این فضاهای آبی است که خانواده‌های فرزندانی که به این مکان وارد می‌شوند با یک آرامش خاطری از آن‌ها استفاده کنند.
باغستانی به وظایف هیئت نجات غریق و غواصی اشاره و عنوان کرد: آموزش ناجیان، بازآموزی ناجیان در طول سال، نظارت و بازرسی، برگزاری مسابقات بین ناجیان برای ایجاد انگیزه بین آن‌ها و راه اندازی مدارس نجات غریق از جمله وظایف هیئت نجات غریق و غواصی است.
رئیس هیات نجات غریق و غواصی استان یزد با بیان اینکه در استان یزد قریب به 700 نجات غریق فعالیت می‌کنند تصریح کرد: سالانه 300 نفر از این عزیزان وظیفه نجات غریقی فضاهای آبی سرپوشیده را بر عهده دارند که به تبع آن امور بازآموزی آن‌ها نیز در طول سال برگزار می‌شود.
وی به اضافه شدن نزدیک به 8 استخر تا دو سال آینده در استان یزد اشاره کرد و گفت: با افزایش استخرها در سطح استان، نیاز به ناجیان نیز افزایش می‌یابد و برای این کار برنامه راه اندازی مدارس نجات غریق برای سنین زیر 16 سال را در استان طرح ریزی کردیم که ان‌شاءالله در هر خانواده یک منجی آموزش دیده داشته باشیم.
انتهای پیام

captcha