عوامل چندگانه کیفیت‌بخشی نماز جمعه
کد خبر: 3700165
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۹
آیت‌الله میرعمادی تشریح کرد:

عوامل چندگانه کیفیت‌بخشی نماز جمعه

گروه فرهنگی ـ نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که ائمه جمعه از جنس مردم و با مردم هستند، اظهارکرد: بنیه علمی، نرمش و مدارا با مردم، قدرت بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و خرد جمعی، برنامه‌ریزی جامع و جذاب در کنار رهبری و مدیریت مردم با عفو، عطوفت و مشورت را از عوامل مؤثر در کیفیت‌بخشی به نماز جمعه ذکرکرد.

به گزارش ایکنا از لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد شامگاه چهارشنبه، ۲۳ اسفند در جمع اعضای ستاد نمازجمعه لرستان، با تاکید بر اهمیت اقامه نماز جمعه، گفت: چندین عامل مهم در کیفیت‌بخشی و اثربخشی نماز جمعه اهمیت دارند.
وی ادامه داد: اولین عامل توفیق الهی است، یعنی رحمتی که از جانب خداوند شامل انسان‌ها می‌شود و همان لطف و رحمت الهی است که در سایه اخلاص و عبودیت است.
آیت‌الله میرعمادی خاطرنشان کرد: عامل دوم اثربخشی نماز جمعه بنیه علمی است؛ چنان‌که برخورداری از بنیه علمی باعث نوآوری، اثربخشی بیشتر شده و مانند چشمه‌ای است که می‌جوشد.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان عامل مؤثر دیگر در کیفیت‌بخشی به نماز جمعه را نرمش و مدارا با مردم برشمرد و خاطرنشان کرد: نرمش با مردم با ملایمت و توأم با خیرخواهی همراه است.
امام جمعه خرم‌آباد قدرت بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و خرد جمعی را عامل دیگر در کیفیت‌بخشی به نماز جمعه دانست و افزود: برنامه‌ریزی جامع و جذاب در کنار رهبری و مدیریت مردم با عفو، عطوفت و مشورت عامل مهم دیگر است که اهمیت زیادی در این راستا دارد.
وی اظهارکرد: ائمه جمعه از جنس مردم و با مردم هستند و مشکلات مردم را به گوش مسئولان می‌رسانند.
آیت‌الله میرعمادی بر حضور مسئولان در نماز جمعه تاکید و گفت: وقتی یک مدیر در نماز جمعه شرکت کند به طبع کارکنان آن اداره نیز در نماز جمعه شرکت می‌کنند.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان به آیه ۱۵۹ سوره آل‌عمران اشاره و عنوان کرد: این آیه متضمن اصول و مضامینی بوده که بیانگر موفقیت انسان‌هایی است که رسالت و تربیت را بر عهده دارند.

انتهای پیام

captcha