استفاده مرکل از کلمه «خدا» در پارلمان آلمان+عکس
کد خبر: 3700184
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸

استفاده مرکل از کلمه «خدا» در پارلمان آلمان+عکس

گروه بین‌الملل – آنگلا مرکل در مراسم انتخاب خود به عنوان صدر اعظم آلمان برای چهارمین بار در پارلمان این کشور از کلمه «خدا» استفاده کرد.

استفاده مرکل از کلمه «خدا» در پارلمان آلمان+عکسبه گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری welt.de؛ مرکل در این مراسم که دیروز(23 اسفند) در پارلمان آلمان برگزار شد، برای چهارمین بار در سوگند خود به عنوان صدراعظم از کلمه‌ «خدا» استفاده کرد.

مرکل در سوگندی که برای شروع چهارمین دوره صدراعظمی خواند، عبارت آلمانی «so wahr mir Gott helfe»(به انگلیسی:so help me God/فارسی: پروردگارا مرا یاری ده) را به زبان آورد.

علاوه بر صدراعظم وزرایی هم که رأی اعتماد گرفته‌اند در برابر رئیس مجلس سوگند یاد کردند؛ اما سه وزیر از حزب سوسیال دموکرات آلمان(SPD) این عبارت را به کار نبردند.

گفتنی است، از آنجا که دولت جدید آلمان یک دولت ائتلافی متشکل از احزاب دمکرات مسیحی و سوسیال دموکرات است، سه نفر از وزرا از حزب سوسیال دموکرات هستند.

مرکل از حزب دموکرات مسیحی است که به شکل سنتی یک حزب محافظه‌کار و مذهبی هستند. اعضای این حزب بر خلاف روال عمومی در سوگند‌هایشان با توجه به اعتقاداتشان از خداوند هم نام می‌برند.

اما در مقابل سوسیال دموکرات‌ها خیلی مقید به این مسائل نیستند، البته به این معنا نیست که لامذهب باشند و یا به خدا اعتقاد نداشته باشند اما از آنجا که به شکل سنتی لیبرال مسلک بوده‌اند خیلی اذعان به این مسائل ندارند و حتی شاید در میان آنها افراد بی دین هم باشد.

استفاده مرکل از کلمه «خدا» در پارلمان آلمان+عکس

استفاده مرکل از کلمه «خدا» در پارلمان آلمان+عکس

انتهای پیام

captcha