بمب‌گذاری قرآن در سوریه قربانی گرفت
کد خبر: 3700209
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳

بمب‌گذاری قرآن در سوریه قربانی گرفت

گروه بین‌الملل: «اورهان سورمن» از نیروهای نظامی ترکیه‌ای در پی انفجار بمب جاسازی‌شده تروریست‌ها در صفحات قرآن در روستای «درمشکانلی» در عفرین سوریه کشته شد.

قرآن بمب‌گذاری شده در سوریه قربانی گرفتبه گزارش ایکنا به نقل از ترک پرس؛ اورهان سورمن روز سه‌شنبه(22 اسفند) طی عملیات «شاخه زیتون» در درمشکانلی در پی انفجار بمبی که تروریست‌ها در بین صفحات قرآن جاسازی کرده بودند، کشته شد.

این حادثه طی عملیات پاکسازی منطقه از مواد منفجره توسط نیروهای ترکیه‌ای در عفرین روی داد.

اورهان سورمن قصد داشت صفحات پاره‌شده قرآن را از روی زمین در روستای درمشکانلی جمع‌آوری کند که ناگهان بمب دست‌ساز جاسازی شده در صفحات قرآن منفجر و وی کشته شد.

پیش‌تر نیز نیروهای نظامی ترکیه بمبی دست‌ساز را که تروریست‌ها در نسخه‌ای از قرآن در داخل منزلی در منطقه «نُصیبین» وابسته به ایالت «ماردین» در جنوب شرقی این کشور جاسازی کرده بودند، یافته و موفق شدند آن را از قرآن جداسازی و خنثی کنند.

گفتنی است، نیروهای ویژه و پیاده نظام ترکیه از 30 دی‌ماه با خودروهای زرهی همراه با ارتش آزاد سوریه در چارچوب عملیات شاخه زیتون در مناطق تحت اشغال پ.ک.ک/ پ.ی.د(یگان‌های کرد) در عفرین پیشروی کردند.

هدف از این عملیات، آزادسازی عفرین از کنترل یگان‌های کرد که ترکیه آن‌ها را تروریست می‌خواند، اعلام شد.

بنا به اعلام ستاد کل ارتش ترکیه، عملیات شاخه زیتون براساس حق دفاع مشروع بین‌المللی، قطعنامه‌های مبارزه با تروریسم ۱۶۲۴ ( ۲۰۰۵)، ۲۱۷۰ ( ۲۰۱۴) و ۲۱۷۸ ( ۲۰۱۴) شورای امنیت و ماده ۵۱ منشور سازمان ملل با احترام به حفظ تمامیت ارضی سوریه انجام و هرگونه تدابیر و حساسیت لازم جهت نرسیدن آسیب به غیرنظامیان اتخاذ شده است.

مریم رجبی

انتهای پیام

captcha