ضبط «شوق تلاوت» طی تفاهم‌نامه شبکه قرآن با کربلا تی‌وی/ تبلیغ مؤسسات قرآنی بدون دریافت هزینه
کد خبر: 3700345
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵
محمدزاده خبر داد:

ضبط «شوق تلاوت» طی تفاهم‌نامه شبکه قرآن با کربلا تی‌وی/ تبلیغ مؤسسات قرآنی بدون دریافت هزینه

گروه مسابقات ــ مدیر شبکه قرآن و معارف سیما با اشاره به همکاری با شبکه کربلا تی وی برای پوشش طرح «شوق تلاوت» در عراق، تأکید کرد: حمایت ما از مؤسسات قرآن، صددرصدی است و برای تبلیغات، هزینه‌ای را دریفات نخواهیم کرد.

ضبط «شوق تلاوت» طی تفاهم‌نامه شبکه قرآن با کربلا تی‌وی/ تبلیغ مؤسسات قرآنی بدون دریافت هزینه

محمدحسین محمدزاده، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما در گفت وگو با خبرنگار اعزامی ایکنا به عراق در خصوص سومین دوره مسابقات شوق تلاوت گفت: به‌طور معمول انگیزه برای تلاوت در ایران، عمدتا با دو چیز همراه است، نخست بحث مسابقه و دیگری محفل‌خوانی و برگزاری کرسی تلاوت به صورت متعدد است به این معنا که شخصی در فضایی قرار گیرد تا در کنار آموزش بتواند به ارائه تلاوت بپردازد.
وی افزود: مسابقات شوق تلاوت به شیوه دوم است و این ایجاد انگیزه میان قاریان نوجوان و تلاوت در محافل متعدد است که مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و براساس این انگیزه‌سازی و اینکه نوجوانان در کرسی‌های متعدد به اجرای برنامه بپردازند، ارزیابی می‌شوند که با پوشش تصویری و صوتی از سوی رسانه‌هایی چون صدا و سیما و رادیو در کشور و با همکاری رسانه‌ها نیز توسعه پیدا می‌کند.
محمدزاده عنوان کرد: خوشبختانه با تفاهم‌نامه‌ای که بین شبکه قرآن و کربلا تی وی منعقد شد، تلاوت قاریان نوجوان شوق تلاوت در کربلا ضبط می‌شود و در اختیار ما قرار می‌گیرد و ما حمایت رسانه‌ای خواهیم کرد، به این معنا که از آنها پس از تدوین در شبکه استفاده می‌کنیم.
مدیر شبکه قرآن و معارف سیما با تأکید بر اینکه این طرح از سوی موسسه‌ای با عنوان صراط در مشهد برپا می‌شود، بیان کرد: باید بگویم ما در شبکه قرآن و معارف سیما از تمامی اقدامات و فعالیت‌های عمده و شاخص موسسات قرآنی حمایت می‌کنیم.
وی تصریح کرد: طی جلسه‌ای که با دست اندرکاران این مسابقات داشتیم، آنها خواستار تبلیغات بیشتر برای معرفی و شناخت بیش از پیش و آشنایی نوجوانان علاقه‌مند شدند که در این زمینه قول‌های مساعدی داده شد.
محمدزاده اضافه کرد: اما اگر بخواهیم برنامه تلویزیونی در این زمینه تولید شود، باید طرحی در قالب برنامه‌های شبکه ارائه شود تا پس از بررسی و تصویب در بخش طرح و برنامه شبکه، فرایند تولید آن را آغاز ‌کنیم.
وی تاکید کرد: حدود پنج نهاد در عرصه ارتقای سطح تلاوت نوجوانان فعالیت می‌کنند که شبکه قرآن و معارف سیما، آمادگی دارد جلساتی با پنج نهاد داشته باشیم و طرح تلویزیونی، طرحی مشترک از این نهادها باشد تا حاصل آن تولید برنامه مخصوص کشف و پرورش استعدادهای نوجوانان در زمینه تلاوت شود.
محمدزاده با تأکید بر اینکه دارا بودن شاخص‌ها و ملاک‌های برنامه در خور شبکه برای استفاده مهم است، تصریح کرد: قصد داریم اگر مسئولان تمایل داشته باشند، مراسم اختتامیه را هم به صورت زنده پخش کنیم در غیر این صورت ضبط شده و در زمان مناسب پخش خواهد شد. 
وی با اشاره به اینکه تلاوت در شبکه و رادیو قرآن به عنوان برنامه محسوب می‌شود، بیان کرد: تلاوت‌های قاریان نوجوان را هم در کنداکتور تلاوت شبکه یا در آیتم‌های برنامه قرار می‌دهیم.
مدیر شبکه قرآن و معارف سیما همچنین بیان کرد: طرح ملی تلاوت، نیازمند بررسی است؛ چرا که برخی اساتید معتقدند باید پایه‌های تلاوت محکم شود بعد افراد وارد عرصه صوت و لحن شوند.
وی افزود: در مجموع طرح ملی تلاوت اقدام خوب و مثبتی است، اما باید مدام ارزیابی شود. همچنین پیشنهاد دادم که به منظور بهره‌مندی از نظرات اساتید و قاریان مصری، این طرح برای اساتید مصری مثل شیخ عصفور که در ایران است، ارائه شود، ببینید از دیدگاه مصری‌ها این گونه مسابقات مقبول است؟ و این افراد چه دوره‌هایی برای تقویت استعدادها و تربیت قاریان حرفه‌ای برگزار می‌کنند؟
محمدزاده در پایان در خصوص اینکه در راستای تبلیغات، شبکه قرآن و معارف سیما از موسسات حمایت می‌کند، اضافه کرد: این حمایت 100درصدی است.
وی تاکید کرد: در زمان مدیریت من، هزینه‌ای از موسسات که بودجه اندک و کمی برای برپایی محافل دارند، برای تبلیغات دریافت نمی‌کنیم و حتی تبلیغات موسسات بنابر اولویت و اهمیت در سایر شبکه‌ها نیز داریم.
یادآور می‌شود، مرحله نهایی سومین دوره مسابقات شوق تلاوت از22 تا 28 اسفندماه در کربلای معلی در حال برپایی است.
انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha