جلسه قرآن «محمدرضا زین‌العابدین» در مسجد امام جعفر صادق(ع) سه‌راه افسريه + صوت و عکس
کد خبر: 3700348
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱

جلسه قرآن «محمدرضا زین‌العابدین» در مسجد امام جعفر صادق(ع) سه‌راه افسريه + صوت و عکس

گروه جلسات و محافل ــ آخرین جلسه قرآن در سال 96 محمدرضا زین‌العابدین شب گذشته در مسجد امام جعفر صادق(ع) واقع در سه راه افسريه،‌ خیابان ٣٥ متری قصرفيروزه برگزار شد.

ما مبلغ دین مان هستیم/جلسه قرآنی پرمحتوا +صوت و عکس

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ آخرین جلسه قرآن محمدرضا زین العابدین، قاری و داور ممتاز کشورمان در سال 96، شب گذشته 24 اسفندماه از ساعت 20 الی 23 در مسجد امام جعفر صادق(ع) واقع در سه راه افسريه،‌ خیابان٣٥متري قصرفيروزه،‌ بعد از آتش نشانی با حضور قرآن‌آموزان از سنین مختلف برگزار شد.

در این جلسه و پس از تلاوت اعضاء و میهمانان به مسئله معانی آیات نیز توجه بسیاری می‌شود و زین‌العابدین پس از تلاوت قاریان، نکات معنایی و تفسیری آیات را بیان می‌کند. اهدای کتاب معانی به قرآن‌آموزان و نصب بنر معانی لغات قرآن کریم در محراب مسجد نیز در این جلسه انجام شد.

زین‌العابدین در خلال تلاوت‌ها با بیان اینکه هرکسی در بحث فعالیت قرآنی قدمی بردارد، خود قرآن حافظ و کمک حالش است گفت: بهشت را به بها می‌دهند و باید انسان به دنبال جمع‌آوری ثواب باشد. هر کدام از ما می‌توانیم در بیرون از این مکان، مبلغ دین خودمان باشیم. امروزه نیاز است که این قرآن و جلسات قرآنی را به جوانان امروز بشناسانیم.

ما مبلغ دین مان هستیم/جلسه قرآنی پرمحتوا +صوت و عکس

محمدرضا زین‌العابدین، از فعالان قرآنی که سال‌هاست مسئولیت برگزاری مسابقات قرآن در سپاه و بسیج را برعهده دارد و همچنین سال‌هاست به دارالقرآن مسجد امام جعفر صادق(ع) رفت و آمد دارد در پایان جلسه در مصاحبه با خبرنگار ایکنا گفت: دارالقرآن مسجد امام جعفر صادق(ع) از سال ۱۳۷۷ راه اندازی شد که جوانان زیادی در این مکان آمدند و رفتند. مشکلات جلسات قرآن بسیار زیاد است که باید برای برطرف کردن آن همت مضاعف به خرج داد.
این فعال قرآنی بیان می‌دارد: بسیاری از اساتید هستند که زحمات بسیار زیادی در عرصه فعالیت‌های قرآنی کشیده‌ اما همچنان گمنام باقی مانده‌اند. این قبیل جلسات و این قبیل اساتید هستند که باعث می‌شوند تا جلسات و اساتید دیگر نیز دیده شوند. در واقع این قبیل جلسات با اثرگذاری خاص خود در مراحل مقدماتی باعث می‌شوند تا استعدادهای برگزیده شناخته شوند. افرادی که ظهور می‌کنند و پدیده می‌شوند در جلسات مقدماتی که توسط اساتید گمنام اداره می‌شود، ساخته می‌شوند، اینگونه جلسات اگر شناسایی و تقویت شوند شاهد اثرگذاری و ارتقاء بیش از پیش فعالیت‌ها خواهیم بود.

ما مبلغ دین مان هستیم/جلسه قرآنی پرمحتوا +صوت و عکس

زین العابدین در ادامه با ابراز امیدواری در مورد اینکه جلسات، کم رنگ اما پرمحتوا بیشتر دیده شود، می‌گوید: در حال حاضر، جلسات قرآن کم‌رنگ شده است جلساتی که همیشه ۵۰ تا ۶۰ جوان و نوجوان قرآن‌آموز داشت الان به کمتر از ۲۰ یا ۳۰ نفر رسیده است. باید تلاش کنیم که این جلسات به سمت تعطیلی کشیده نشود. در حال حاضر جوانان، جذب فضای مجازی شده‌اند، اگر حرکتی انجام ندهیم جوانان را از ما خواهند گرفت.

در پایان این جلسه، قاسم مالکی مسئول دارالقرآن مسجد و اعضای هیئت امنای مسجد به پاس زحمات یکساله محمدرضا زین العابدین و خادم مسجد، از آنها تجلیل به عمل آوردند و عکسی به یادگار گرفته شد و حاضران در جلسه، میهمان سفره اطعام قرآن کریم شدند.

در ادامه تلاوت سیدمحسن مدنی و گزارش تصویری این مراسم ارائه می‌شود.

کد

انتهای پیام

 

مطالب مرتبط
captcha