راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی لرستان در اوایل بهار 97
کد خبر: 3700356
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹
دهقانی‌الوار خبرداد:

راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی لرستان در اوایل بهار 97

گروه اجتماعی ـ رئیس جهاد دانشگاهی لرستان از راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری استان طی سال 97 خبرداد و گفت: عیدی جهاد دانشگاهی به مردم لرستان راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی در شهر خرم‌آباد طی بهار 97 است که امیدوارم موردقبول مردم شریف، وفادار و با فرهنگ لرستان واقع شود.

به گزارش ایکنا از لرستان، سید علی نادر دهقانی‌الوار، رئیس جهاددانشگاهی لرستان پنج‌شنبه، 24 اسفند در جمع خبرنگاران با بیان این‌که جهاد دانشگاهی نهادی عمومی غیردولتی است که از دولت اعتبار محدودی دریافت می‌کند و تمام منابع آن متکی به منابع حاصل از فعالیت‌های این نهاد است، گفت: اعتبار شاخصی از دولت‌ها نمی‌گیریم اما همه دستاورد ما برای دولت‌ها و نظام جمهوری اسلامی است.
وی اضافه کرد: خوشبختانه علیرغم اینکه جهاد دانشگاهی لرستان در سال ٨۱ راه‌اندازی شده ولی با لطف خداوند متعال و تلاش شبانه‌روزی جایگاه خوبی در کشور داریم.
رئیس جهاد دانشگاهی واحد لرستان بیان کرد: بر اساس شناختی که از استان و مزیت‌های محیطی و انسانی آن داریم، تمام تلاشمان این بوده و خواهد بود که همه فعالیت‌ها را بر اساس نیازهای استان تعریف و اجرایی کنیم.
دهقانی‌الوار ادامه داد: هم‌اکنون جهاد دانشگاهی واحد لرستان در بخش آموزش عالی، فرهنگی، پژوهشی، آموزش‌های کوتاه‌مدت و فناوری، فعالیت‌های شاخصی را در دست اجرا دارد که بدون شک در کیفیت‌بخشی به شاخص‌های توسعه استان مؤثرند.

رویان جهاد دانشگاهی یک برند بین‌المللی است

وی با اشاره به این‌که یکی‌از فعالیت‌های شاخص جهاد دانشگاهی تأسیس مرکز درمان ناباروری باهمت دکتر کاظمی بوده است، تصریح کرد: زمانی این مهم توسط مرحوم دکتر کاظمی در کشور مطرح و پیگیری شد که کسی به مسئله درمان ناباروری فکر نمی‌کرد و بحمدالله الان رویان جهاد دانشگاهی یک برند بین‌المللی است که دیگران هم با الگوگیری از این برند فعالیت‌های متنوعی را راه‌اندازی کرده‌اند و ما خوشحالیم که آغازگر این مهم در کشور بوده‌ایم.
دهقانی‌الوار تأکید کرد: مرکز درمان ناباروری از لحاظ تخصصی و معنوی از برندهای جهاد دانشگاهی است و خوشبختانه در لرستان نیز با همکاری مدیران ارشد استان به‌ویژه استاندار محترم و معاون سیاسی ـ امنیتی و اجتماعی استانداری، بنیاد برکت، دانشگاه علوم پزشکی و با توجه به وجود نیروهای توانمند در لرستان مراحل و مقدمات راه‌اندازی آن فراهم‌ شده است.

راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی لرستان در اوایل بهار 97

رئیس جهاد دانشگاهی واحد لرستان بابیان این‌که پیگیری اخذ مجوز مرکز درمان ناباروری در استان را از سال ۹۴ آغاز کردیم و پس از پیگیری‌ها و رایزنی‌های مختلف بالاخره امروز موفق به اخذ همه مجوزهای آن شدیم، خاطرنشان کرد: ساختمان این مجموعه خریداری شده و آماده و تجهیزات آن نیز تأمین‌شده است و برای فروردین سال آینده پذیرش بیمار را آغاز خواهیم کرد.
دهقانی‌الوار از حضور همه متخصصین زنان و زایمان استان در این جلسه تقدیر و تشکر کرد و گفت: امید می‌رود با همکاری شما بتوانیم مرکز درمان ناباروری نمونه در سطح کشور و حتی بین‌المللی در استان راه‌اندازی کنیم و یقین دارم این کار شدنی است.
عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی لرستان با تأکید بر اینکه مراکز ناباروری جهاد دانشگاهی صرفاً درمانی نیستند، گفت: اساس کار این مرکز پژوهشی درمانی خواهد بود و قطعاً انجام پژوهش‌های راهبردی و کلیدی در دستور کار مرکز خواهد بود.
وی بر ضرورت حمایت از متقاضیان و جامعه نابارور کشور توسط صندوق‌های ملی، خیرین و سازمان‌های مربوط به‌عنوان یکی‌از نیازهای مراکز درمانی تأکید کرد و گفت: خوشبختانه بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در این خصوص برنامه‌های خیلی خوبی دارند که جای تحسین و تقدیر دارد.
وی بیان کرد: در مرکز درمان ناباروری واحدهای آموزش و اطلاع‌رسانی، مشاوره و بخش پژوهش‌های کاربردی راه‌اندازی خواهد شد تا چرخه درمان به نتایج بهتری منجر شود.
دهقانی‌الوار با تأکید بر ضرورت برنامه‌ریزی منسجم برای توسعه و ارتقاء شاخص‌ها گفت: توسعه نیروی انسانی یکی‌از ابعاد توسعه است و باید تلاش کنیم با کاهش مخاطرات و دغدغه‌ها و ایجاد اطمینان خاطر زمینه شکوفایی استعدادهای نیروهای خلاق استان را فراهم کنیم و هزینه‌های اجتماعی ناشی از هدر رفت توان انسانی کشور کاهش دهیم.
وی ضمن قدردانی از حمایت‌های ملی و استانی برای راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری استان گفت: در رأس حامیان این مرکز مدیریت ارشد استان بوده و هست و می‌دانیم که استانداران محترم به‌ویژه آقای دکتر خادمی با حساسیت روند کار را رصد می‌کنند همچنین معاونین محترم استاندار، ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی و معاونین محترم ایشان که باروحیه جهادی و استقبال بسیار خوب پشتوانه اصلی این کار هستند و همچنین ریاست محترم ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و بنیاد برکت که حمایت‌های خوبی را انجام داده‌اند و سایر بزرگوارانی که حمایت کرده‌اند حقیقتاً توان و انرژی مضاعفی برای بنده و همکاران است.
رئیس جهاددانشگاهی لرستان از پیگیری‌های شخص ریاست محترم سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و مکاتبات مختلف برای تخصیص اعتبار به این مرکز تقدیر کرد و گفت: وقتی بنده می‌بینم چنین همتی در استان برای انجام این کار شاخص در استان داریم با همه انرژی و توان سختی‌های این مسیر را که حلاوت خدمت به مردم شریف لرستان در مقابل آن البته زیاد نیست را می‌پذیرم.
دهقانی‌الوار گفت: عیدی جهاد دانشگاهی به مردم لرستان راه‌اندازی مرکز درمان جهاد دانشگاهی در شهر خرم‌آباد در اوایل بهار 1397 است که امیدوارم موردقبول مردم شریف، وفادار و بافرهنگ لرستان واقع شود.

انتهای پیام

captcha