انتشار «کشتار به بهانه اعمال شریعت» توسط دیده‌بان الازهر
کد خبر: 3700363
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱

انتشار «کشتار به بهانه اعمال شریعت» توسط دیده‌بان الازهر

گروه بین‌الملل - دیده‌بان مبارزه با افراط‌گرایی وابسته به مرکز اسلامی الازهر مستند «کشتار به بهانه اعمال شریعت» را با هدف محکومیت جنبش‌های افراط‌گرایانه در شرق آفریقا و تبیین اسلام معتدل تولید و منتشر کرد.

انتشار مستند «کشتار به بهانه اعمال شریعت» توسط دیده‌بان الازهر/محکومیت افراط با انتشار مستند «کشتار به بهانه اعمال شریعت» الازهر

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری صدی‌البلد؛ مستند چهار دقیقه‌ای با عنوان «حركة الشّباب والقتل بدعوى تطبيق الشريعة(جنبش‌های جوانان و کشتار به بهانه اعمال شریعت)» با نشان‌دادن عدم انتساب جنبش‌های تروریستی و رعب‌آور با حقیقت دین اسلام طراحی و تولید شده است.

در این مستند تأکید شده که جرائم وحشیانه با هدف اعمال قوانین شریعت، دروغ‌هایی است که که افراط‌گرایان برای پوشش جرائم خود که تناسبی با اسلام و عرف جامعه ندارد، بیان می‌کنند.

همچنین در این مستند تبیین شده است که کشتار و خون‌ریزی که با نام اجرای «حدود» در این مناطق اجرا می‌شود، با حقیقت اسلام منافات دارد و هدف از اجرای حدود الهی مقابله با مفاسد و عدم استمرار جرائم و ظلم و تضییع حقوق دیگران از جانب خداوند قرار داده شده است.

دیده‌بان الازهر در این مستند، چهارچوب‌های قوانین شریعت اسلامی را برای مقابله با احکامی که افراط‌گرایان در آفریقا از قتل و اعدام افراد که از آن به نام حد الهی تعبیر می‌کنند، تبیین کرده است.

این مستند که توسط واحد رصد زبان‌های آفریقایی مؤسسه اسلامی الازهر طراحی و تولید شده است، پنجمین تولید تصویری مرکز دیده‌بان مبارزه با افراط‌گرایی الازهر به شمار می‌رود که با هدف نشر اعتدال، پاسخ به شبهات و تصحیح مفاهیم نادرستی که گروه‌های افراطی در میان جوانان تبلیغ می‌کنند، منتشر شده و پیش از این به زبان‌های اسپانیایی، اردو، آلمانی و هوسایی تولید شده است.

 گفتنی است «حد»، در اصطلاح دینی به مجازات‌هایی اطلاق می‌شود که دین برای برخی جرایم با تعیین کمّ و کیف خاص تشریع کرده است. 

انتهای پیام

captcha