اجرای طرح «فرشتگان رحمت» ویژه نوروز 97 در یزد
کد خبر: 3700404
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵

اجرای طرح «فرشتگان رحمت» ویژه نوروز 97 در یزد

گروه اجتماعی- سرپرست جمعیت هلال احمر استان یزد با اشاره به اجرای طرح نوروزی این جمعیت از 25 اسفندماه، از اجرای طرح فرشتگان رحمت در سطح استان خبر داد.

به گزارش ایکنا از یزد، محسن حرازی زاده، سرپرست جمعیت هلال احمر استان یزد با تبریک فرارسیدن عید نوروز اظهار کرد: هدف هلال احمر در قالب طرح نوروزی خدمت رسانی به مسافرین نوروزی و تسکین دغدغه های میهمانان استان است که برای گذران تعطیلات خویش به یزد و مناطق تابعه استان سفر می کنند.

وی ادامه داد: اظهار کرد: طرح نوروزی از ۲۵ اسفندماه جاری آغاز و تا ١۵ فروردین سال ۹۷ با یک هزار و 780 نفر روز نجات گر انجام می‌شود.

حرازی زاده افزود: طی این ایام 18 پایگاه (12 پایگاه ثابت، 6 پایگاه موقت،) و یک پایگاه کوهستان (تفت)توسط نیروهای هلال‌احمر برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی و همچنین یک تیم واکنش سریع با تجهیزات کامل آماده به خدمت حادثه دیدگان احتمالی خواهند بود.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان یزد اضافه کرد: در این ایام 12 دستگاه آمبولانس، 10 خودروی نجات، 3 دستگاه موتور امدادی و 6 دستگاه خودروی کمک دار به‌کار گرفته خواهد شد.

وی بیان کرد: تجهیزات لازم فراهم شده و امدادگرانی که در این طرح شرکت دارند، آموزش‌های لازم را برای خدمات بهتر به مسافران نوروزی فرا گرفته‌اند.

برپایی ۲۲ پست ثابت و سیار جوانان هلال احمریزد در ایام نوروز

حرازی زاده از برپایی 22 پست ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی در هجدهمین طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی در شهرهای استان با مشارکت داوطلبانه بیش از 1000 نفر روز از اعضای جوانان جمعیت هلال احمر استان خبر داد .

سرپرست جمعیت هلال احمر استان یزد شعار هجدهمین طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی را تلاش همگانی برای بهبود رفتارهای ترافیکی (بهرفت) عنوان کرد و گفت: این جوانان بشردوست در 22 پایگاه ( 20پایگاه ثابت دوازده ساعته و 2 پایگاه سیار در مبادی ورودی و محل های تجمع مسافران در شهرها در سراسر استان آماده ارائه خدمات به مسافرین نوروزی هستند.

وی همچنین از برپایی 5 خیمه نماز و 10 فضای دوستدار کودک در محل استقرار پست های ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی 97 خبر داد و افزود: 10 ایستگاه سلامت ایجاد خواهد شد و در صورت ضرورت و بنا به درخواست مراجعین و مسافرین، خدمات سلامت ارائه خواهند نمود.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان یزد شاخص ترین برنامه نوروزی جوانان کمپین نه به تصادفات جاده ای عنوان نمود و اظهار کرد: این کمپین در تمام پایگاه ها اجرا و امیدواریم همه مردم با توجه به اهداف و شعارهای آموزنده آن شعارها به این کمپین بپیوندند و در طول سفر خود به این قوانین احترام، تا سفر آرام و بدون حادثه ای داشته باشند تا ان شالله شاهد حداقل حوادث در ایام نوروز در سطح استان و کشور باشیم.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: امسال در کمپین نه به تصادفات مسابقه پیامکی بهرفت 2 اجرا می شود که بر این اساس هموطنان مسافر که در طول سفر به رانندگی بدون تخلف خود اطمینان دارند و فکر می کنند که تخلفی انجام نمی دهند، می توانند شماره پلاک خودرو خود را به سامانه ۱۰۰۰۱۴۷ پیامک کنند. شماره خودروهای دریافتی در پایان فروردین از پلیس راهور استعلام خواهد شد و در صورت تایید پلیس راهور مبنی بر نداشتن تخلف رانندگی در طول این ایام در قرعه کشی این مسابقه شرکت داده شده و از جوایز ارزشمندی بهرمند خواهند شد.علاقه مندان می توانند برای شرکت در این مسابقه و کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و نحوه ارسال درست شماره پلاک خودرو به ربات تلگرامی بهرفت به آدرس behraft_bot@ مراجعه کنند.

اجرای طرح فرشتگان رحمت و طرح نیابت در ایام نوروز در سطح استان

سرپرست جمعیت هلال احمر همچنین از اجرای طرح فرشتگان رحمت در ایام نوروز خبر داد و گفت: این طرح در راستاي خدمت به محرومين جامعه خصوصا زنان بي سرپرست و بد سرپرست، خانواده زندانيان و بيماران است و بر اساس اين طرح بين آنان سبد غذايي توزيع مي شود که ارزش هر سبد يكصد هزار تومان است، اميدواريم با همکاری و مساعدت مردم نوع دوست دیارمان سبد ها به نحوي باشد كه ده هزار نفر بهره ور داشته باشیم .

وی با اعلام اینکه این طرح با حضور حد اكثري داوطلبان و خيرين عضو جمعیت هلال احمر استان اجرا می شود عنوان کرد: همچنين حوزه داوطلبان جمعیت هلال احمر استان اقدام به اجرای طرح نیابت خواهد نمود که بر اساس آن دیدار و مساعدت با خانواده های فرزند از دست داده، نیازمند و افراد سالخورده را در دستور کار خواهیم داشت.

این مقام مسئول گفت: قبلا از همراهی و همیاری کلیه اعضا محترم جوانان ،داوطلبان و امدادگران عزیز جمعیت هلال احمر استان که آماده ارائه خدمات قابل توجهی در این ایام خواهند بود کمال تقدیر و تشکر را دارم.

انتهای پیام

captcha