برنامه‌های قرآنی حرم امام مهربانی‌ها در نوروز 97
کد خبر: 3700416
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۹

برنامه‌های قرآنی حرم امام مهربانی‌ها در نوروز 97

گروه فعالیت‌های قرآنی- همزمان با آغاز سال 1397، برنامه‌های قرآنی متنوعی به همت معاونت تبلیغات آستان قدس رضوی، ویژه زائران و مجاوران حرم انیس‌النفوس(ع) در ایام نوروز در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، همزمان با آغاز سال 1397، برنامه‌های قرآنی متنوعی به همت معاونت تبلیغات آستان قدس رضوی، ویژه زائران و مجاوران حرم انیس‌النفوس(ع) در ایام نوروز در نظر گرفته شده است.
بنابر این گزارش، جلسه ترتیل‌خوانی کلام الله مجید هر روز بعد از نماز صبح در رواق امام خمینی(ره) با قرائت قاریان بین‌المللی و ممتاز از جمله این برنامه‌ها است.

محافل قرآنی
همچنین محفل انس با قرآن دو ساعت قبل از اذان مغرب و عشا از تاریخ 25 اسفندماه 1396 الی 12 فروردین 97 به غیر از سه شنبه، ۲۹ اسفندماه ۹۶ و چهارشنبه، اول فروردین ماه سال ۹۷ در مسجد جامع گوهرشاد و در صورت نامساعد بودن هوا در محل دارالقرآن الکریم برگزار می‌شود.

برنامه‌های قرآنی حرم امام مهربانی‌ها در نوروز 97

برگزاری نشست‌های آموزشی تفسير و حديث(سلسله نشست‌های قرآنی كوثر)، نشست تفسیری قرآن و نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه، حلقه پاسخگویی به سؤالات قرآنی، حلقه قرائت قرآن کریم و تصحیح قرائت نماز در دارالقرآن الکریم ویژه ایام نوروز از دیگر این برنامه‌ها به شمار می‌رود.

برنامه‌های قرآنی بانوان
برگزاری محفل انس با قرآن ویژه بانوان، روزهای زوج قبل از نماز مغرب و عشاء و محفل قرآنی ام‌الازهار ویژه نوجوانان دختر، سه‌شنبه ها قبل از نماز مغرب و عشاء هر دو در رواق حضرت زهرا(س) از جمله برنامه‌های قرآنی این ایام است.
علاوه بر این در رواق حضرت معصومه(س) ویژه بانوان برنامه‌هایی مانند سرگرمی خلاق، ‌مکتب خانه و تثبیت مفاهیم قرآنی همراه با بازی هر روز این هفته از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۱ و ۱۴:۳۰ الی ۱۷ در نظر گرفته شده است.
کارگاه‌های آموزشی شامل روخوانی و روانخوانی، حفظ قرآن، نهج‌البلاغه، تصحیح قرائت قرآن و نماز، صحیفه سجادیه، چهل حدیث و تدبر در قرآن و سیره اهل بیت(ع) شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۸ الی ۱۱ و ۱۴ الی ۱۷:۳۰ و همچنین کارگاه هنرهای قرآنی از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۸ الی ۱۰ و ۱۵ الی ۱۶:۳۰ در رواق حضرت زهرا(س) از بانوان علاقه‌مند میزبانی می کند.

علاوه بر این، کارگاه‌های آموزشی قرآن ویژه بانوان شامل؛ كارگاه‌هاي آموزشي قرائت و تدبر ويژه نوجوانان دختر، كارگاه تفسير و حديث، كارگاه پاسخگويي به سولات قرآنی، كارگاه آموزشی حفظ خواهران، مشاوره قرائت در رواق حضرت زهرا(س) و دارالقران الکریم از دیگر برنامه های تدارک دیده شده به شمار می‌رود.

ویژه برنامه‌های نوجوانان

همچنین محفل قرآنی ویژه نوجوانان نیز هر روز قبل از نماز مغرب و عشاء در دارالقران الکریم در نظر گرفته شده است.

کارگاه های آموزشی خلاقیت و سرگرمی‌های استاندارد نوجوانان شامل؛ کارگاه های آموزش قرآن و نماز، کتابخوانی و مسابقه، دلنوشته و مشاوره، امام شناسی، قصه خلاق، عصر طلایی ظهور در رواق امام خمینی(ره)، رواق حضرت معصومه(س)، دارالمرحمه و... از برنامه های دیگر است.
همچنین نشست های پرسش و پاسخ دینی در شبستان‌های تخصصی با مفهوم محوری ولایت شامل گفتمان‌های سیره تمدن ساز اهل بیت(‌ع)، سیره رضوی، تدبر در قرآن و نهج البلاغه، گفتمان امام و رهبری، اخلاق و عرفان، علما و شهدا، عقاید و احکام و مشاوره و سبک زندگی در نوبت صبح و عصر شبستان های گرم، میلانی، نهاوندی، نجف‌آبادی و سبزواری مسجد گوهرشاد تدارک دیده شده است.

انتهای پیام

captcha