کارگاه «پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی» به همت مؤسسه بین‌الحرمین برگزار شد
کد خبر: 3700474
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۲

کارگاه «پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی» به همت مؤسسه بین‌الحرمین برگزار شد

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ـ کارگاه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در شاهرود از سوی مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت بین‌الحرمین برگزار شد.

به گزارش ایکنا؛ محمد ابراهیمی، مدیر مؤسسه بین‌الحرمین شاهرود در کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی که در دارالقرآن امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد، اظهار کرد: آسیب‌های اجتماعی قصه پرغصه جامعه امروز ماست و باید انحرافات و کج‌روی‌های اجتماعی را شناسایی کرد.
وی با تأکید بر شناسایی خاستگاه‌های بی‌نظمی‌ها و آسیب‌های اجتماعی، افزود: برای مقابله با این مهم باید طرحی نو پایه‌گذاری کرد. شیوه‌های قدیمی و کهنه برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی کارساز نیست چرا‌که تنوع و پیچیدگی و هدفمندی آسیب‌های اجتماعی نیازمند برنامه‌های نو و دقیق است.
مدیر مؤسسه فرهنگی بین الحرمین عنوان کرد: باید انتظارات مشترک جامعه را شناسایی و رفتارات خلاف را بشناسیم تا راه پیشگیری و مقابله هموار شود.
ابراهیمی بهترین راه مقابله با آسیب‌های اجتماعی را شناسایی آسیب‌ها عنوان کرد و گفت: ما باید برای تشخیص رفتارهای غیرعادی و ناهنجاری‌ها ملاک‌هایی را شناسایی و به عموم مردم معرفی کنیم تا براساس دین در حوزه امر به معروف و نهی از منکر گام برداریم.
وی یکی از ملاک‌های حوزه فرهنگی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی را ملاک آماری برشمرد و خاطر‌نشان کرد: باید خصوصیات متعادل شناخته شده و معیاری برای سنجش رفتار باشند. از آنجا که جامعه ما جامعه‌ای دینی است و تحت‌ تأثیر آموزه‌های دینی قرار دارد بی‌شک امر و نهی دینی و معیارهای دینی موجب فلاح و رستگاری است.

کارگاه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به همت مؤسسه بین‌الحرمین برگزار شد
وی بیان کرد: امروز در حوزه خانواده سستی‌های بسیاری مشاهده می‌شود که مراقبت‌ها در برخی نقاط ًضعیف و آزادی بیش از حد به فرزندان داده شده که گسیختگی رفتار اجتماعی را در پی دارد.
ابراهیمی بیان کرد: امروز دشمنان برنامه‌ریزی خود را مختص جوانان کرده‌اند چرا که جوانان پاسداران فردای نظام هستند و اگر برای هدایت و حل مشکلات عاطفی، روانی و شخصیتی آنان فکری نشود انتظار هدایت جامعه فردا در مسیر مستقیم غیرممکن خواهد بود.
مدیر مؤسسه بین‌الحرمین به تشریح آسیب‌های نو پدید در دنیا پرداخت و گفت: فضای مجازی از این آسیب‌های نوپدید است که همه کشورها در کنار فرصت‌های این عرصه تحت تأثیر تهدیدات آن هم قرار گرفته‌اند.
وی خصوصیاتی نظیر گستردگی، تنوع، سرعت، حجم پیام‌های بسیار را از ویژگی‌های فضای مجازی دانست و گفت: هیچ تدبیری برای مقابله با این فضای نسبتاً ارزان و کم وجود ندارد و سرعت تأثیرپذیری و تأثیرگذاری شایعات و اخبار دروغ آن بسیار بالاست. برای مهار آسیب‌های اجتماعی که کشورمان را تهدید می‌کنید باید چاره‌اندیشی اساسی شود.
وی خاطر‌نشان کرد: این کارگاه آموزشی به‌مدت سه روز و در  تاریخ دوشنبه 21 تا 23 در دارالقرآن امام حسن مجتبی(ع) شاهرود برگزار شد.

انتهای پیام

captcha