عید نوروز توام با رعایت اصول اسلامی باشد/ فقرا را در این روزها از یاد نبریم
کد خبر: 3700524
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱

عید نوروز توام با رعایت اصول اسلامی باشد/ فقرا را در این روزها از یاد نبریم

گروه اجتماعی- امام‌جمعه موقت اصفهان گفت: روز، عید ملی و ایرانی است و مردم نیز برای آن اهمیت قائل هستند، اما دید و بازدیدها و رفتارها و جشن‎های‌مان را در این روزها باید طوری تنظیم کنیم که اصول اسلامی رعایت شود.

حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر، امام‌جمعه موقت اصفهان در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، اظهار کرد: امام علی(ع)، می‌فرمایند: «عید ما روزی است که در آن گناه نکنیم و خدارا بندگی کنیم».
وی افزود: نوروز، عید ملی و ایرانی است و مردم نیز برای آن اهمیت قائل هستند و در این روزها صله رحم، دید و بازدید خانواده‎ها و مومنین با یکدیگر انجام می‌شود. دید و بازدیدها و رفتارها و جشن‎های‌مان را در این روزها باید طوری تنظیم کنیم که توام با گناه نباشد. در واقع باید اصول اسلامی رعایت شود و مراقب باشیم که مرتکب گناه نشویم.
امام‌جمعه موقت اصفهان بیان کرد: این روزها باید به فقرا و فامیل‌های بی‌بضاعت کمک کنیم و به دیگران هم توجه داشته باشیم. زیرا کمک کردن به دیگران، وجدان آدمی را آرام می‌کند و مساوات، برادری و هم‌پیمانی انسانی را به نمایش می‌گذارد.
حجت‌الاسلام رهبر ادامه داد: روزهای عید باید در رانندگی ‌مراقب باشیم و اصول ایمنی را رعایت کنیم. رعایت این اصول برای اینکه این روزها، به روزهایی تلخ منجر نشود، حائز اهمیت است؛ بنابراین باید با پلیس همکاری و مقررات را رعایت کنیم.
وی گفت: عید ملی و ایرانی سنتی مانند نوروز است، اما ما مسلمانان باید به اعیاد شرعی مانند ولایت، غدیر، 15شعبان و ... توجه ویژه داشته باشیم که در روایات دینی به آن‌ها توصیه شده است.
وی ادامه داد: خوشبختانه در ایام نوروز امسال، ماه رجب و میلاد حضرت امیر(ع) مقارن شده و این خود از برکات سال نو می‌باشد، به خصوص اینکه در آخر سال 97، مجددا میلاد امام علی(ع) است.
انتهای پیام

captcha