مساجد بین راهی آبروی هر استانی است
کد خبر: 3700616
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶

مساجد بین راهی آبروی هر استانی است

گروه اجتماعی- دبیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی گفت: علاوه بر وجوب شرعی اقامه نماز و وجوب فراهم کردن امکانات لازم برای مسافران جهت ادای این فریضه، آبروی هر استانی به توجه به مساجد و نمازخانه‌های بین راهی گره خورده است.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام علی رودبارانی، دبیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی، امروز، 26 اسفندماه در جلسه ستاد اقامه نماز که در استانداری برگزار شد گفت: ظرفیت‌های خوبی در استان برای ترویج اقامه نماز بین راهی وجود دارد استان مرکزی از استان‌های مواصلاتی کشور است که در ایام نوروز میزان تردد از محورهای این استان شدت می‌یابد.
وی ادامه داد: اقامه نماز در بین راه، لوازم و بسترهایی دارد که از جمله آن وجود مساجد بین راهی، نظافت نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی است که باید حداقل در حیطه استان این شرایط را برای مسافران فراهم کرد.
حجت‌الاسلام رودبارانی با اشاره به تأکیدات رهبری در اجلاس نماز گفت: طبق تأکید ایشان در جاده‌های بیابانی و بین راهی باید مسجد به قدر کافی وجود داشته باشد و آماده خدمت به مردم باشند تحقق چنین اهدافی با همکاری و هم افزایی همه بخش‌هایی که در این زمینه دخیل هستند محقق می‌شود.
دبیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی افزود: علاوه بر وجوب شرعی اقامه نماز و وجوب فراهم کردن امکانات لازم برای ادای این فریضه، آبروی هر استانی به توجه به مساجد و نمازخانه‌های بین راهی گره خورده است، آیت‌الله دری نجف آبادی نیز در جلسات متعدد، مکرراً از وضعیت نمازخانه‌ها گلایه داشتند.
وی افزود: تقریباً در کل راه‌های مواصلاتی استان 6 مسجد، 30 نمازخانه، 15 جایگاه سوخت‌رسانی بدون مجتمع رفاهی و20 جایگاه سوخت‌رسانی به همراه خدمات رفاهی داریم البته برخی از این مراکز با مشکلاتی مواجه هستند که با توجه به تشدید تردد مسافران نوروزی در محورهای استان، باید این مشکلات رفع شود.
حجت‌الاسلام رودبارانی افزود: در خروجی استان و جایگاه سوخت‌رسانی توره، وضعیت ویژه‌ای حاکم است تردد این مسیر بسیار بالاست اما وضعیت سرویس بهداشتی و نمازخانه مناسب نیست رایزنی‌هایی هم برای رفع مشکلات این جایگاه شده اما با توجه به سنگلاخی بودن زمین این منطقه و مشکل تخلیه فاضلاب و ایراداتی که محیط زیست وارد کرد، رفع مشکلات نیاز به کار تخصصی و دقت ویژه دارد.
وی افزود: همچنین یک مجتمع رفاهی بعد از شهر سنجان، احداث شده که عمر زیادی هم ندارد اما در ارائه خدمات به مسافران دچار مشکل است در ورودی اراک از سمت قم نیز نمازخانه داریم اما نیمه کاره رها شده و ظاهراً نیاز به تخصیص اعتبار دارد.
حجت‌الاسلام رودبارانی ادامه داد: در سه راهی خمین نیز توقف مسافران بسیار زیاد و با توجه به جایگاه این مسیر، بسیار خطرناک است و تنها مسجد این مسیر جوابگوی تعداد مسافران نیست ضمن اینکه رانندگان برای توقف و اقامه نماز با مشکل اساسی پارکینگ مواجه هستند./انتهای پیام

captcha