33 بیمار پروانه‌ای همدان؛ نیازمند یاری خیرین
کد خبر: 3700668
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲

33 بیمار پروانه‌ای همدان؛ نیازمند یاری خیرین

گروه اجتماعی- مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همدان بیان کرد: 33 بیمار پروانه ای در استان وجود دارد که هزینه درمان این نوع بیماران بسیار بالا است و شاید کمک‌های اداره اوقاف یک صدم هزینه درمان این عزیزان نشود.

به گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد کاروند، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همدان، شنبه، ۲۶ اسفند در جمع خبرنگاران با موضوع آرامش بهاری با اشاره به اینکه 33 بیمار پروانه ای در استان وجود دارد ابراز کرد: هزینه درمان این نوع بیماران بسیار بالا است و شاید کمک‌های اداره اوقاف یک صدم هزینه درمان این عزیزان نشود لذا لازم است تا در این امر مهم مردم خیر نوع دوست استان ورود کنند.
این مقام مسئول گفت: اعزام 12 نفر از بیماران پروانه ای تویسرکان به مشهد مقدس و توزیع 30 سبد کالا به ارزش هریک 500 هزار تومان در میان بیماران پروانه ای از دیگر اقدامات قابل ذکر در حوزه سلامت است.
وی اظهار کرد: بیشترین پرداختی اوقاف استان در 2 ماه اخیر در کمک به بیماران سرطانی بوده است که در سال آینده نیز این مهم ادامه خواهد داشت به گونه‌ای که برای 32 روستای تحت پوشش درمانگاه اعتمادیه برنامه‌های خاص به ویژه غربال‌گری انجام خواهد شد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همدان اظهار کرد: بیماری پروانه‌ای یکی از بیمارهای صعب‌العلاج است و در تلاش هستیم تا آن را به عنوان یک بیماری خاص معرفی کنیم چراکه برخی از این عزیزان پرونده ندارند به ازای هر فرد حدود ۱ تا ۱ ونیم میلیون تومان کمک شد.


توزیع 4 هزار و 500 سبد کالا در سال جاری در میان نیازمندان استان
وی با تاکید بر اینکه بهترین کمک به این عزیزان کمک همگانی است بیان کرد: برای برنامه‌های آتی با صراحت نمی‌توانم سخن بگویم اما چیزی که از آن مطمئنم خدمات دندانپزشکی آنهاست چراکه کاری بس دشوار است و هر پزشکی حاضر به انجام این کار نیست.
مدیر کل اوقاف استان اضافه کرد: بیماران کلیوی نیز در لیست کمک‌های درمانی این مجموعه قرار دارند به گونه‌ای که این عزیزان در شهر ملایر کمک هزینه 300 هزار تومانی جهت درمان خود دریافت می‌کنند.

کاروند افزود: در سال جاری 4 هزار و 500 سبد کالا به مبلغ هریک 258 هزار تومان در میان نیازمندان استان توزیع شده است در حوزه تحصیل نیز 900 میلیون تومان اعتبار جهت تحصیل دانش آموزان، دانشجویان وطلاب و همچنین تهیه بسته‌های لوازم التحریر هزینه شده است.
وی با بیان اینکه نوع نگاه مردم به وقف غنی و به روز شده است گفت: در سال جاری 87 وقف جدید در استان به ثبت رسیده است که خوشبختانه نوع نگاه مردم در وقف‌های جدید تنها در راستای ساخت مسجد و حسینه نبوده بلکه توجه به مسائل روز از نیات وافقین است که از این میان می‌توان به وقف استکبار ستیزی، کمک به ازدواج و درمان بیماران صعب العلاج اشاره کرد.
انتهای پیام

captcha