راه اندازی بازارچه پرسه سو در مرز خراسان‌شمالی با ترکمنستان
کد خبر: 3700676
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳

راه اندازی بازارچه پرسه سو در مرز خراسان‌شمالی با ترکمنستان

گروه اقتصاد-رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان‌شمالی از راه اندازی بازارچه پرسه سو در مرز ترکمنستان خبرداد.

به گزارش ایکنا، شعبه خراسان‌شمالی، محمد صمدی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان در نشست خبری با اشاره به سفر رئیس جمهور به ترکمنستان، اظهارکرد: امیدواریم در این سفر مقدمات راه اندازی بازارچه پرسه سو در مرز استان با ترکمنستان راه اندازی شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه خراسان شمالی 300 کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان دارد اما هیچ مبادی ورودی و خروجی در مناطق مرزی وجود نداشته به همین دلیل امیدواریم این بازارچه راه اندازی گردد تا زمینه اشتغال زایی افراد ایجاد شود.

صمدی افزود: در گذشته ایجاد بازارچه پرسو مصوب شد اما اقدامی اساسی در این باره صورت نگرفت زیرا ترکمنستان مایل به ایجاد این بازارچه نبود اما در حال حاضر این مهم با پیگیری‌های جدی در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه میزان صادرات کالا از خراسان شمالی طی سال جاری 98 درصد رشد داشته است، گفت: میزان کالاهای صادر شده در سال جاری از گمرک این استان 70 میلیون دلار بوده است.

صمدی با اشاره به  مطالبه حدود10 میلیون دلاری تجار این استان از سایر کشورها، خاطرنشان کرد: در حال حاضر کالاهای این استان به حدود 30 کشوراز جمله ترکمنستان، افغانستان و بازارهای جدیدی همانند ، روسیه، پرتغال، بلقارستان، آلمان و ایتالیا عرضه می شود.

انتهای پیام.

captcha