افزایش 20درصدی مصرف آب در خراسان‌شمالی
کد خبر: 3700679
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱

افزایش 20درصدی مصرف آب در خراسان‌شمالی

گروه اجتماعی-مدیرعامل شرکت آبفای شهری خراسان‌شمالی از افزایش 20درصدی مصرف آب در روزهای پایانی سال خبرداد.

به گزارش ایکنا، شعبه خراسان‌شمالی، غلامحسین ساقی، مدیرعامل شرکت آبفای شهری استان در نشست خبری اظهارکرد: مصرف آب در استان از نیمه اسفند ماه سال جاری بین 15 تا 20 درصد افزایش یافته زیرا مردم همچنان به صورت سنتی به شستن فرش های خود می‌پردازند.

وی با اشاره به افت بارش در برخی از شهرهای استان،ادامه داد: سال گذشته 120 میلی لیتر بارش داشتیم اما امسال این رقم به 90 میلی لیتر رسیده است.

ساقی با بیان اینکه اوضاع سدها در شیروان و اسفراین خیلی خوب نیست، گفت: اگر وضع به همین منوال باشد قطعا تابستان در این شهرها با کم آبی مواجه خواهیم بود.

وی با اشاره به حفر 23 حلقه چاه در استان، یادآورشد:با توجه به وجود 100 حلقه چاه در استان، اما به منظور جبران کمبود آب در شیروان، اسفراین و بجنورد و تعدادی دیگر از شهر ها چاه حفر خواهد شد.

ساقی با تاکید بر رعایت الگوی مصرف و جلوگیری از هدررفت آب، خاطرنشان کرد: برخی از شهرداری ها اقدام به راه اندازی انشعاب غیر مجاز می کنند که این مهم اشتباه بوده و دیگر اینکه هنوز آبیاری فضای سبز از آب شرب انجام شده و تقاضای انشعاب برای این امر دارند،که با توجه به کمبود آب توسعه فضای سبز با این محدودیت پذیرفته نیست.

وی با بیان اینکه هم اکنون 82 درصد مردم استان زیر الگوی مصرف، آب در استان استفاده می‌کنند،گفت: باید در الگوی مصرف بازنگری شود زیرا این الگو مربوط به سال های گذشته و با خانوارهای چهار تا پنج نفره بوده است.

ساقی با اشاره به اینکه 18 درصد مردم استان آب بیشتری از الگوی مصرف استفاده می کنند، یادآورشد: باید کار فرهنگی و ارشادی در این حوزه انجام شود که با مشارکت آموزش و پرورش آموزش هایی به دانش آموزان ارائه شده تا از همان ابتدا با نحوه مصرف صحیح آب آشنا شوند.

انتهای پیام.

 

 

captcha