شبکه استانی کُرد برای دومین سال پیاپی در جایگاه برترکشوری قرار گرفت
کد خبر: 3700681
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۲

شبکه استانی کُرد برای دومین سال پیاپی در جایگاه برترکشوری قرار گرفت

گروه فرهنگی- مدیرکل صدا و سیمای کردستان گفت: شبکه استانی بیش از 82 درصد مخاطب را دارد و جایگاه برتر کشوری را از نظر تعداد مخاطب در بین شبکه‌های استانی دارد.

به گزارش ایکنا از کردستان، محمدقاسم امان اللهی، مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان امروز، 26 اسفندماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان اظهار کرد: دنیای امروز دنیا پیچیده رسانه‌ای است که روز به روز پیچیده‌تر می‌‌شود اگر خود ما هم با این پبچیدگی رشد نکنیم در آرایش رسانه‌ای دشمن قرار می گیریم.
وی با اشاره به اینکه در این آرایش رسانه‌ای ما هم ناخودآگاه جملات آن‌ها را تکرار می کنیم، افزود: این امر به واسطه رشد نکردن همزمان با پیچیدگی دنیای رسانه‌ای است.
امان‌اللهی اعلام کرد: در جنگ سخت معیار ما مشخص است اما در جنگ نرم اتاق فکر دشمن در آن سوی مرزها قرار گرفته و دشمن برعلیه ما آرایش رسانه‌ای خود را طراحی کرده است.
وی اعلام کرد: براساس نظرسنجی صورت گرفته در 10 سال گذشته با توجه به قرار گرفتن دنیای فتنه در مقابل کشور ما، از لحاظ وضعیت رسانه‌ای کشور نمره قابل قبولی نگرفته است و بیشتر یأس و نامیدی را به جامعه انتقال داده‌اند.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان انتقاد سازنده را وظیفه هر رسانه دانست و بیان کرد: رسانه باید بداند که انتقاد باید سازنده، عالمانه و آگاهانه باشد و سعی شود در این آرایشی رسانه ای با یک انتقاد ناکارآمد به اهداف دشمن کمک نکنیم.
وی ادامه داد: در انعکاس اخبار و اطلاعات باید از دو قطبی بودن جامعه جلوگیری کرده و مصلحت کلان جامعه را مورد توجه قرار دهیم چراکه اگر بخشی‌نگر باشیم باعث القای ناامید و یأس در جامعه خواهیم شد.
امان‌اللهی عنوان کرد: ما در یک جنگ رسانه‌ای قرار گرفته‌ایم که در این جنگ280 شبکه فارسی، 50 شبکه کُردی و ... اهداف دشمن را دنبال می‌کنند و ارزش های جامعه ما را هدف قرار داده‌اند.
وی اعلام کرد: ما رسانه‌های داخلی در این جنگ رسانه‌ای نابرابر نباید به گونه‌ای عمل کرده که به دشمن و اهداف دشمنان کمک کنیم.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان با اشاره به اینکه باید سواد رسانه‌‌ای مردم را ارتقا دهیم، افزود: دربحث ارتقای سواد رسانه‌‌ای، رسانه‌های داخلی می‌ توانند انجام دهند که نباید در این بخش کوتاهی کنیم.
شبکه استانی بیش از 82 درصد مخاطب را دارد
وی افزود: شبکه استانی بیش از 82 درصد مخاطب را دارد و برای دومین سال پیاپی جایگاه برتر کشوری را از نظر تعداد مخاطب در بین شبکه‌های استانی کسب کرد.
امان‌اللهی با اعلام اینکه شبکه استانی مرکز کردستان در برنامه‌های سیاسی 33 درصد، فیلم و سریال 24 درصد و مسابقه و سرگرمی 16 درصد مخاطب دارد، عنوان کرد: چریکه‌ی شو 95 درصد مخاطب و 94 درصد رضایتمندی و برنامه ریگا با 78 درصد مخاطب و 94 درصد رضایتمندی جزو برنامه‌های پرمخاطب شبکه استانی هستند.
وی با اشاره به اینکه در برنامه‌های سیما 25 درصد از متوسط کشوری بالاتر هستیم، عنوان کرد: در رادیو و بخش صدا نیز 46 درصد مخاطب داریم که میزان رضایت مندی از بخش صدای مر کز کردستان 93 درصد است.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان با اشاره به برنامه های نوروزی گفت: سریال کوچه باغ با 18 قسمت در ایام تعطیلات نوروز میهمان مردم کردستان خواهد بود.
وی ادامه داد: در حوزه سیما ویژه برنامه تحویل سال در 240 دقیقه در ساختار جیم تهیه و تدوین شده است که در راستای ایجاد شور نشاط بین مردم استان برگزار می شود و در این ویژه برنامه عکس و ویدیو، متن، یادداشت، خاطرات برای مردم پخش می شود.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان عنوان کرد: در ایام تعطیلات نوروز 97 هرشب برنامه 60 دقیقه ای «مزگینی بهار» که هر برنامه به یک شهرستان اختصاص دارد، از شبکه استانی پخش می‌شود.
وی با اشاره به پوشش آیین‌های باستانی روستاها گفت: در این ایام برنامه‌های تولید در زمان مشخص شده خود برگزار و تعطیل نشده اما متناسب با نوروز برگزار می شود.
امان اللهی افزود: در پخش صدا هم برنامه‌های رادیوهم متناسب با بهار است و اولین برنامه نوروز با نام «کردواری» با 240 دقیقه و «جی ژوانی بهار» هر روز، «بهار کردواری» ترکیبی نمایشی 16 و سی دقیقه نوروزی است، ایواره باش، هتایک، نقله کردی، جژنی دیهات در رادیو پوشش داده می‌شود.
وی اعلام کرد: در بخش خبر هم بررسی وضع بازار، معرفی ظرفیت‌های گردشگری، انعکاس شور و حال بازار در شب عید، تاکید برخرید کالای ایرانی، پایش بازار، گفتگو با گردشگران، حضور سرزده از جایگاه های گردشگری در این ایام گزارش تهیه و پخش می‌شود.
مدیرکل صدا و سیمای کردستان از آغاز به کار معاونت مجازی صدا و سیما خبر داد و گفت: از این به بعد هر برنامه تولیدی در فضای مجازی باید از صدا و سیما مجوز بگیرد این معاونت هم از لحاظ سخت افزاری و هم نرم افزاری در این معاونت مشغول به کار هستند.
وی از تولید سه سریال «سنجرخان»، «مستوره اردلان» و «امیر نظام گروسی» از بزرگان و مفاخر کُرد خبر دادو افزود: برای تولید این سه سریال 26 قسمتی 20 میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده است که برای تولید آن از مشاوران و کارشناسان بومی استفاده شده است.
انتهای پیام

captcha