تفاهم‌نامه شورای دینی مسلمانان بخش آسیایی روسیه با جایزه مصطفی(ص) امضا شد
کد خبر: 3700698
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶

تفاهم‌نامه شورای دینی مسلمانان بخش آسیایی روسیه با جایزه مصطفی(ص) امضا شد

گروه جامعه ــ شورای دینی مسلمانان بخش آسیایی روسیه و جایزه مصطفی(ص)، تفاهم­نامه همکاری‌های فرهنگی، علمی و فناوری امضا کردند.

تفاهم‌نامه شورای دینی مسلمانان بخش آسیایی روسیه با جایزه مصطفی(ص) امضا شد

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی ستاد ارتباطات و اطلاع‌رسانی جایزه مصطفی(ص)، به منظور فراهم آوردن زمینه‌های توسعه همکاری‌های فرهنگی، علمی و فناوری در راستای پیشرفت و تعالی جهان اسلام و تعامل و همفکری بر اساس اصول و منافع مشترک و در راستای اهداف و ماموریت­‌های طرفین، تفاهم‌نامه همکاری میان شورای دینی مسلمانان بخش آسیایی روسیه و دبیرخانه جایزه مصطفی(ص) منعقد شد.

فوزی ­سیدو به نمایندگی از شورای دینی مسلمانان بخش آسیایی روسیه و سيدعلي عمراني به نمایندگی از جایزه مصطفی(ص) این تفاهم­نامه همکاری را امضا کردند.

براساس این تفاهم‌­نامه، مشارکت فعال در رویدادهای علمی و فناوری شبکه همکاران طرفین به منظور بهره­مندی مخاطبان هر دو مجموعه، از فرصت‌های فراهم شده است. همچنین به موجب این تفاهم­نامه مشاركت فعال در توسعه بسترهاي علمی و فناوری در کشورها و جوامع اسلامی، ارائه‌ بسته­‌های حمایتی شامل حمایت‌های مالی، علمی و تأمین منابع انسانی متخصص شامل اعضای هیئت علمی دانشگاه­‌ها و مراکز پژوهشی، فناوران و پژوهشگران به منظور ارتقای کیفی فعالیت­‌های هر دو مجموعه در جامعه مخاطب، امکان‌پذیر می‌شود.

انتقال تجربیات طرفین در ايجاد و توسعه شبکه‌سازی ميان اعضا و استفاده از توان و ظرفیت طرفین به منظور هم‌­افزایی و دستيابی به اهداف مشترک، همکاری در تأمین مالی از محل جذب مشاركت مالی مردمی به منظور توسعه علم و فناوری، برگزاری نشست و کارگاه در زمینه­‌های علمی، فناوری، وقف و امور خیریه، ارائه مشاوره در زمینه‌های تخصصی بر اساس تجربیات طرفين، مشارکت فعال شورا برای معرفی اهداف، مأموریت­‌ها، فعالیت­‌ها و دستاوردهای جایزه در روسیه از طريق ابزارهای رسانه­‌های در اختیار، فراهم ساختن زمینه شروع فعالیت نمایندگی جایزه مصطفی(ص) در روسیه به منظور توسعه فعالیت­‌های علمی و فناوری و تعامل دو جانبه در راستای ارائه خدمات مناسب به جامعه علمی مخاطب طرفین و جهان اسلام؛ از دیگر مفادی است که در این تفاهم‌نامه قید شده و طرفین را لازم به اجرا کرده است.

یادآوری می‌شود، شورای دینی مسلمانان بخش آسیایی روسیه، سازمانی مردم نهاد و مستقل است که با دانشگاه­‌ها و مراکز علمی روسیه و دیگر کشورها ارتباطات و تعاملات گسترده‌ای دارد.

 

captcha