فرهنگ اصيل مردم يزد به مسافران نوروزی معرفی شود
کد خبر: 3700729
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴

فرهنگ اصيل مردم يزد به مسافران نوروزی معرفی شود

گروه اجتماعی- مسئول دبيرخانه بين‌المللي «يزد، حسينيه ايران» گفت: لازم است با برنامه‌ريزی مناسب، فرهنگ اصيل مردم يزد در كنار ابنيه تاريخی به مسافران نوروزی معرفی شود.

به گزارش ایکنا از یزد، سيدحسن حسيني، مسئول دبيرخانه بين‌المللي «يزد، حسينيه ايران» صبح امروز در جمع اعضاي كميته گردشگري، مذهبي، معنوي ميراث فرهنگي يزد خواستار ضرورت هم افزايي و عدم موازي كاري دستگاه‌ها و نهادهاي فرهنگي استان يزد در ايام نوروز شد.
وي با مثبت ارزيابي كردن برنامه هاي فرهنگي و هنري در ايام نوروز در طول چند سال گذشته در اماكن گردشگري، بر ضرورت اجراي برنامه هاي تاثيرگذار با استفاده از ابزار هنر براي مسافران نوروزي تاكيد كرد.
مسئول دبيرخانه بين‌المللي «يزد، حسينيه ايران» گفت: بايد از اقدامات و برنامه‌هاي كليشه اي، تكراري و كم بازده اجتناب شود.
حسيني تاكيد كرد: آنچه مهم است،‌ معرفي فرهنگ اصيل مردم يزد از جمله صداقت، مهمان نوازي، روحيه كار و تلاش و روحيه قنات و قنوت و قناعت در كنار معرفي ابنيه تاريخي است و اين مهم بايد با برنامه ريزي مناسب انجام شود.
وي تصريح كرد: در كنار معرفي ابنيه تاريخي و جاذبه‌هاي معماري و طبيعي، بايد به ديگر ظرفيت‌هاي استان از جمله ظرفيت‌هاي اقتصادي، جايگاه علمي و ... يزد نيز پرداخته شود.
حسيني يادآور شد: با توجه به ثبت جهاني يزد به طور قطع در نوروز امسال شاهد افزايش مسافران نوروزي خواهيم بود بنابراين برنامه‌ها بايد منسجم‌تر و با مديريت بهتري اجرا شود.
وي افزود: يكسان‌سازي نقشه‌ها و ويژه‌ نامه‌هاي نوروزي از مواردي است كه جاي خالي آن احساس مي شود و لازم است يك نهاد با مديريت واحد نسبت به نظارت و چاپ نقشه‌ها و ويژه نامه ها اقدام كند تا اطلاعات متناقض، موجب سرگرداني مسافران نشود.
مسئول دبيرخانه بين‌المللي «يزد، حسينيه ايران» ادامه داد: اين دبيرخانه براي نوروز 97 با برپايي نمايشگاه‌هايي از عكس‌هاي مراسم‌هاي مذهبي يزد و توزيع بسته‌هاي متناسب با اين موضوع، اقدام به معرفي ظرفيت‌هاي گردشگري مذهبي به مسافران نوروزي خواهد كرد.
وي اظهار کرد: در نوروز 97 همچنين در اكثر اماكن گردشگري از جمله حسينيه اميرچخماق، باغ دولت آباد، مسجد جامع و ... ايستگاه‌هاي پذيرايي چاي و شربت صلواتي براي پذيرايي از مسافران نوروزي برپاست.

انتهای پیام

captcha