برگزاری طرح نوروزگاه در اماکن تاریخی استان
کد خبر: 3700776
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸
قاسمی خبرداد:

برگزاری طرح نوروزگاه در اماکن تاریخی استان

گروه اجتماعی - مدیرکل میراث فرهنگی لرستان با اشاره به برپایی ستاد استقبال از مهمانان نوروزی در ورودی شهرستان‌های استان، گفت: طرح نوروزگاه نیز در اماکن تاریخی تمام شهرهای استان برگزار می‌شود، همچنین نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و سوغات محلی در اکثر شهرها پیش‌بینی‌شده که امیدواریم بتوانیم میزبان خوبی برای مهمانان نوروزی باشیم.

به گزارش ایکنا از لرستان، سیدامین قاسمی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان، شنبه، 26 اسفندماه، در جمع خبرنگاران، گفت: امسال برای نخستین بار سعی شده مسیر ورودی قلعه فلک‌الافلاک از باغ گلستان هموار شود تا با توجه به این‌که نمایشگاه و جشنواره‌هایی در باغ گلستان برپا خواهد شد بازدیدکنندگان بتوانند ابتدا جشنواره و نمایشگاه را ببینند و بعد قلعه را بازدید کنند.
وی تأکید کرد: این اقدام به‌نوعی حمایت از صنعت‌گران و هنرمندان صنایع‌دستی است که در محوطه باغ گلستان نمایشگاه بر پا کرده‌اند.
قاسمی با اشاره به برپایی ستاد استقبال از مهمانان نوروزی در ورودی شهرستان‌های استان، عنوان کرد: طرح نوروزگاه نیز در اماکن تاریخی تمام شهرهای استان برگزار می‌شود، همچنین نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و سوغات محلی در اکثر شهرها پیش‌بینی‌شده که امیدواریم بتوانیم میزبان خوبی برای مهمانان نوروزی باشیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان لرستان در راستای نرخ بلیت بازدید از اماکن تاریخی لرستان، تصریح کرد: بازدید از خانه آخوند ابو تا زمانی که موزه صنایع‌دستی قطعیت پیدا کند به‌صورت رایگان است؛ در راستای بازدید از قلعه فلک‌الافلاک مجوز گرفته‌شده که با نرخ پنج هزار تومان بتوانیم پذیرای گردشگران باشیم، قلعه فلک الافلاک از ساعت 8 و نیم صبح بازگشایی می‌شود و تا ساعت 10 صبح پذیرای بازدیدکنندگان است.
وی از سفر رئیس میراث‌فرهنگی به استان لرستان در ایام نوروز خبر داد و گفت: رئیس میراث‌فرهنگی کشور سوم فروردین‌ماه به لرستان سفر می‌کند، امسال پنج استان را انتخاب کردند تا در ایام نوروز بازدید داشته باشند که یکی از این استان‌ها لرستان است.

انتهای پیام

captcha