زنانی که با وضع مالی نامناسب خیّر سلامت شده‌اند/ نقش بانوان در جذب مشارکت مردان
کد خبر: 3700860
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸
میرگلو بیات عنوان کرد:

زنانی که با وضع مالی نامناسب خیّر سلامت شده‌اند/ نقش بانوان در جذب مشارکت مردان

گروه سلامت ــ رئیس شورای زنان با تأکید بر نقش بانوان در جذب مشارکت خیرین سلامت روایت‌هایی از زنان خیر را بازگو کرد.

زنانی که با وضع مالی نا مناسب خیّر سلامت شده‌اند/ نقش بانوان در جذب مشارکت مردان
 
شهلا میرگلوبیات، رئیس شورای مجمع خیرین سلامت در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به فعال شدن شورای زنان این مجمع اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۶۰ درصد از مجمع خیرین استان‌ها و شهرستان‌ها دارای شورای عالی زنان هستند. نیمی از جمعیت ایران را زنان تشکیل می‌دهند، از سوی دیگر زنان تأثیر بسیار مثبتی بر روی مشارکت مردان نیز دارند، چرا که می‌توانند همسران خود به کار خیر و مشارکت در بیمارستان‌سازی و دیگر مراکز درمانی وادار کنند.
نماینده پیشین مجلس تصریح کرد: مسئله‌ای که الان داریم این است که باید به مردم آگاهی و آموزش داده شده تا به انجام کار خیر تشویق شوند، ما در حوزه سلامت و بهداشت روانی، جسمی، اجتماعی و معنوی مشکلات فراوانی داریم، بسیاری از بیمارستان‌های ما دچار کمبود تخت بستری یا دارای تخت‌های فرسوده هستند، همه این‌ها را نمی‌توان از دولت توقع داشت و منتظر باشیم که وزارت بهداشت آن‌ها را برای ما تجهیز کند ما نیازمند ورود و مشارکت مردم اعم از زن و مرد هستیم.
وی بیان کرد: همانگونه که رهبری فرمودند: کار‌ها را باید به دست مردم سپرد، هر جایی که مردم ورود کردند به بهترین شکل جواب گرفتیم و هر جایی هم که دولت ورود پیدا کرده هم پروسه طولانی شده و هم نتیجه مطلوب را نتوانستیم کسب کنیم بر ایم اساس شورای زنان یکی از اهداف خود را شناخت و جذب زنان خیّر آن‌ها برای مشارکت در پروژه‌هایی است که توسط وزارت بهداشت معرفی می‌شود.
میرگلوبیات ادامه داد: موازی‌کاری به هیچ وجه وجود ندارد پروژه‌ها کاملا تعریف شده است، بعضی از پروژه‌های نیمه‌تمام را نیز خیرین می‌توانند در آن مشارکت داشته و به اسم خود ثبت کرده و بر آن‌ها نظارت کنند، اگر در یک مدت زمان معین نتیجه کار خود را ببینند انگیزه بیشتری برای مشارکت پیدا می‌کنند.
وی در ادامه با بیان اینکه تا پیش از سال ۹۵، هفده درصد مجمع خیرین سلامت را زنان تشکیل می‌دادند گفت: در حال حاضر این جمعیت به ۳۰ درصد رسیده و با توجه به پتانسیل موجود این امکان وجود دارد که این درصد افزایش پیدا کند.
مدیرکل سلامت مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: حتما نیاز نیست زنان سرمایه زیادی به کار خیر اختصاص دهند، هر چند ما زنانی داریم که دیه فرزند خود را برای ساخت یک درمانگاه هزینه کرده است، یا زنانی که همه مهریه یا بخشی از آن را به پروژه‌های خیریه سلامت اهدا کرده است.
رئیس شورای زنان خیرین سلامت افزود: در بین خیّرین زن ما همچنین افرادی را داریم که از وضع مالی مناسبی برخوردار نیستند، اما همان حداقل داشته خود را صرف امور خیریه کرده است، مثلا در یکی از روستا‌های دورافتاده کشور زنی را داریم پدر و مادرش برای او خانه‌ای به ارث گذاشتند، اما آن را تقدیم کرده تا درمانگاهی در روستا ساخته شود.
وی یادآور شد: زنان می‌توانند اموال خود را در دفترخانه‌های اسناد رسمی به گونه‌ای ثبت کنند که تا زمان حیات خود از آن استفاده کرده و پس از آن از این امکانات برای امور خیریه استفاده شود.
انتهای پیام
captcha