فقرا و نیازمندان را در شادی‌ عیدانه خود سهیم کنیم
کد خبر: 3700873
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۹

فقرا و نیازمندان را در شادی‌ عیدانه خود سهیم کنیم

گروه اجتماعی- یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: طبیعتا شروع سال نو با آداب و رسوم خاصی همراه است، اگر بتوانیم در شادی و نشاط خومان در آغاز سال نو، نیازمندان و فقرا و مساکین را هم سهیم کنیم و همه باهم شاد باشیم، فوق‌العاده ارزشمند و مفید خواهد بود.

حجت‌الاسلام مهدی گرجی، استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، اظهار کرد: امام صادق می‌فرمایند: نوروز، روز ماست، روز شیعیان ماست. روزی است که ما منتظر فرج آل محمد(ص) هستیم. نوروز را شیعیان ایران، ترویج دادند اما غیرایرانی‎‎ها، آن را رها کردند. 

وی افزود: ایرانیان و کسانی که در کشورهای دیگر نوروز را جشن می‌گیرند، به مناسبت فرا رسیدن بهار و استقبال از سال نو، اقداماتی نظیر نظافت و خانه‌تکانی، خرید شب عید، آماده کردن امکانات پذیرایی از مهمانان و ...را انجام می‌دهند.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: متاسفانه در جامعه ما خانواده‌هایی هستند که درآمد مالی سرشاری ندارند تا بتوانند این امکانات را برای خود فراهم کنند و خودشان و فرزندانشان در تنگناهای اقتصادی هستند. سایر مردم باید جوری رفتار کنند که آنها احساس فقر نکنند. باید از تجمل‌‌گرایی، تشریفات زاید و زننده دوری کرد و بخشی از سرمایه خود را در اختیار نیازمندان قرار داد. 

گرجی ادامه داد: طبیعتا شروع سال نو با آداب و رسوم خاصی همراه است، اگر بتوانیم در شادی و نشاط خومان در آغاز سال نو، نیازمندان و فقرا و مساکین را هم سهیم کنیم و همه باهم شاد باشیم، فوق‌العاده ارزشمند و مفید خواهد بود. این از اصول جوانمردی و کرامت و محبت خواهد بود.

وی افزود: صله ارحام، به این منظور است که از حال یکدیگر، از بیماری‎ها، مشکلات، خسارات، گرفتاری‌های یکدیگر باخبر شویم و بتوانیم برای رفع این مشکلات، اقدامات خالصانه و بی‎ریایی را انجام دهیم.

انتهای پیام

captcha