مجلس خبرگان گفتمان مطالبه‌گری را عمومی می‌کند
کد خبر: 3700885
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۶
علیمرادی:

مجلس خبرگان گفتمان مطالبه‌گری را عمومی می‌کند

گروه سیاست و اقتصاد - نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: از کارهای مجلس خبرگان این است که گفتمان مطالبه‌گری را عمومی کند، مردم هستند که انقلاب کرده و باید از مسئولان خود پاسخ بخواهند و هر جا که انحرافی وجود دارد، جلوی آن را بگیرند.

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام امان‌الله علیمرادی، نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبریدیروز شنبه، 26 اسفند گفت: ساختارسازی برای هیأت اندیشه‌ورز از مأموریت‌های اصلی مجلس خبرگان است و از سومین اجلاس نمایندگان خبرگان در محضر مقام معظم رهبری، ایشان تکلیف کردند که هیأت اندیشه‌ورز تشکیل شود.
وی افزود: برای تشکیل هیأت رئیسه اندیشه‌ورز، ترجیح داده شد به نظر نمایندگان شکل گیرد و در اجلاس اخیر 10 نفر از نمایندگان رای آوردند که شاکله اولیه و اصلی هیأت اندیشه‌ورز باشند.
حجت‌الاسلام علیمرادی بیان کرد: ادامه ساز و کار هیأت اندیشه‌ورز، تشکیل کارگروه‌های شش‌گانه برای عهده‌گیری مباحث در حوزه‌های مختلف دین و فرهنگ، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، حقوقی و قضائی، علم و فناوری است.
وی ادامه داد: کارگروه‌ها متشکل از نمایندگان خبرگان و کارشناسان خارج از نمایندگان خواهند بود و هر نماینده می‌تواند در سه کارگروه فعالیت کند که شخصا برای حضور در سه کارگروه علم و فناوری، حقوقی و قضائی و سیاسی اعلام آمادگی کردم.
نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تفاوت انقلاب اسلامی با دیگر انقلاب‌ها در انقلابیون آن است، اظهارکرد: جان انقلابیون ما ملت ایران بودند، نه یک نژاد و قوم، لذا همه ملت باید انقلاب را حفظ کنند و این ملت است که باید از همه مسئولان مطالبه‌گری به معنای واقعی داشته باشد.
حجت‌الاسلام علیمرادی گفت: اگر ملت به عقب رانده شده، مطالبه‌گری جدی نباشد و خلأ و رخنه‌ای میان ملت و حاکمیت ایجاد شود، آسیب جدی خواهیم خورد، وقتی حاکمیت زیر ذره‌بین ملت قرار گیرد ناچار است خود را هماهنگ کند و انحراف‌ها و اختلاف‌ها را به حداقل برساند.
وی افزود: از کارهای مجلس خبرگان این است که گفتمان مطالبه‌گری را عمومی کند، مردم هستند که انقلاب کرده و باید از مسئولان خود پاسخ بخواهند و هر جا که انحرافی وجود دارد، جلوی آن را بگیرند.
حجت‌الاسلام علیمرادی تصریح کرد: ممکن است در طول زمان خصوصیات طاغوت‌گری در مسئول ما هم به وجود آید، لذا اگر ملت در جایگاه طلبکاری از حاکمیت قرار گیرد، همه مسائل درست می‌شود و این مردم هستند که باید بر مسئول آقایی کنند و در این صورت است که انقلاب ما محفوظ می‌ماند.
نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر مسئولی پاسخگو نبود، باید با او برخورد شود، طی سال‌های گذشته در این زمینه خلأهایی به وجود آمد که اگر نبود، فساد اقتصادی و مالی را نداشتیم.
وی با بیان اینکه گفتمان رایج این باید می‌بود که مسئول پاسخگو باشد و زمینه تسری و ایجاد چنین عارضه‌هایی را در موارد و مکان‌های دیگر بگیرد، تأکید کرد: علاج ادامه انقلاب و حل آسیب‌ها این است که خودمان آسیب‌ها را بشناسیم و رفع کنیم‌.
منبع: دفتر نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری
انتهای پیام

captcha